guitaro.logo
معرفی ابزارهای ضروری مورد نیاز برای نوازندگان گیتار

وسایل ضروری که هر نوازنده گیتار به آن نیاز دارد

درست مانند هر شغل دیگری مانند هنرمند یا سرآشپز، مجموعه ای از وسایل و ابزار اساسی وجود دارد که یک گیتاریست برای موفقیت  آنها نیاز دارد. چه تازه وارد دنیای نوازندگی گیتار شده باشید و چه حرفه ای باشید برای تکمیل تجربه نوازندگی گیتار به چند ابزار ضروری نیاز دارید. در اینجا ما لیستی کوتاه از مواردی که بعضی ضروری و چند مورد غیرضرور هستند داشتن آنها خوب است تهیه کرده اییم. باید وسایلی را که می تواند شما را در یک زمان کوتاه حرفه ای کند  و برخی لوازم جانبی اضافی را برای مراقبت صحیح از گیتار خود خریداری کنید. در ادامه با معرفی وسایل ضروری که هر نوازنده گیتار به آن نیاز دارد با گیتارو همراه باشید.

 

وسایل ضروری که هر نوازنده گیتار به آن نیاز دارد

 

 

تیونر

22

به عنوان یک قاعده کلی گیتارها هنگامی که کوک باشند بهتر به نظر می رسند و داشتن یک تنظیم کننده اختصاصی دستی در این کار به شما کمک می کند. تیونر یکی از وسایل ضروری برای نوازندگان گیتار است که با آن می توانید سازتان را همیشه کوک نگه دارید. تیونرها دارای فرمت ها و اندازه های زیادی هستند، بنابراین پیدا کردن یکی از آنها که برای شما مناسب باشد کار سختی نخواهد بود.

 

سیمهای اضافی

گیتار شما به احتمال زیاد با مجموعه ای از سیم ها همراه بوده است اما دیر یا زود آن ها به دلیل سایش و خوردگی می شکنند و از بین می روند. بنابراین داشتن چند بسته اضافی سیم به شما این اطمینان را می دهد که مجبور نخواهید بود منتظر خرید رشته های دیگر شوید. توانایی تعویض سیم ها به شما کمک می کند تا از تاخیر در برنامه تمرین خود جلوگیری کنید.

 

سیم تاب

با توجه به اینکه سیم ها را باید تغییر دهید سیم تاب مهمترین ابزار برای گیتار است. این دستگاه ساده و مقرون به صرفه کار به ظاهر بی پایان پیچاندن سیم ها و تاب دادن سیم ها را به راحتی و سریع انجام می دهد.

 

 

 

کاپو

44

 

با پیشرفت مهارتهای شما به عنوان یک نوازنده گیتار، یک کاپو می تواند به شما در پخش آهنگهای مختلف کمک کند. و در حالی که هنوز از اشکال آکوردهای آشنا استفاده می کنید با کمک کاپو می توانید آهنگهای پیشرفته تری را پخش کنید و در نوازندگی کارهای خلاقانه ایی انجام دهید.

 

کیف گیتار

33

 

اگر می خواهید از گیتار خود محافظت کنید باید یک کیف تهیه کنید که نه تنها گیتار را از آلودگی و خط و خش محافظت می کند  بلکه حمل و نقل آن را نیز آسان تر می کند. یک قاب محافظ، گیتار شما را در برابر خط و خش های احتمالی، ضربه، شکستگی و غیره محافظت می کند و راهی آسان برای حمل آن ارائه می دهد. همچنین گیتار را از گرد و غباری که ممکن است در رشته ها و سخت افزار باشد و رطوبت و خشکی که می تواند مشکلاتی را در گردن ایجاد کند که منجر به مشکلات بازی و صدا می شود محافظت می کند. خوشبختانه بسیاری از گیتارها دارای کیف مخصوص هستند و هر دو کاربرد خود را دارند. 

 

کابل گیتار

کابل گیتار به منظور متصل کردن گیتارهای مختلف به آمپلی فایر و یا کارت صدا مورد استفاده قرار می گیرد. گیتارهای الکتریک، گیتارهای بیس و گیتارهای اکوستیک(برای بالا بردن صدای گیتار) گیتارهایی هستند که کابل گیتار یکی از لوزام جانبی ضروری برای آنها به شمار می رود. شایان ذکر است که برخی از کابل ها دارای دوشاخه اتصال مستقیم و برخی دارای اتصالات L شکل هستند. اگر جک خروجی گیتار شما مانند بدنه Stratocaster در بدن فرو رفته باشد یک دوشاخه مستقیم بهترین گزینه خواهد بود. اگر مانند Telecaster روی بدنه گیتار یا در قسمت پایینی آن قرار دارد یک پلاگین L شکل می تواند مناسب باشد.

 

 

 

بند گیتار

1

اگر می خواهید ایستاده گیتار بزنید به یک بند نیاز دارید. این بند در تثبیت گیتار در برابر بدن شما مهم است و از درد دست ها جلوگیری می کند. حتی وقتی نشسته اید یک بند می تواند گیتار را در وضعیت ثابت نگه دارد که هنگام تمرین بسیار مفید خواهد بود. بندها از مواد و طرح های متنوعی برخوردار هستند و این به انتخاب شما بستگی دارد.

 

پایه گیتار

گیتاری که به دیوار تکیه داده شده است و یا در گوشه ای ایستاده یا روی صندلی قرار دارد، گیتاری است که به احتمال زیاد زمین بخورد و احتمالاً شکسته شود. اما گیتاری که روی پایه قرار دارد کمترین فضای را اشغال می کند و ایمن است و شما همیشه می دانید کجا قرار دارد.

 

 

مرطوب کننده گیتار

برای پخش کننده های آکوستیک یا برقی که در شرایط بسیار خشک قرار دارد، یک دستگاه مرطوب کننده می تواند با اثرات نوسان آب و هوا مبارزه کند. گیتارها از چوب ساخته شده اند که تغییر دما و رطوبت روی آنها اثر می گذارد. انتقال آنها از ماشین داغ به اتاق سرد می تواند منجر به ترک خوردگی و پیچ خوردگی و وزوز ناراحت کننده شود. دستگاه های مرطوب کننده گیتار در کیف اصلی گیتار قرار دارند تا کیس را مرطوب نگه دارند و دستگاه های مرطوب کننده اتاق برای کسانی که گیتارهای متعددی دارند مناسب است.

بهترین دما برای نگه داری گیتار 18 تا 24 درجه است و هوای بالای 30 درجه و زیر 10 درجه می تواند خطر جدی برای ساز شما داشته باشد. رطوبت مناسب برای نگه داری گیتار 45 تا 55 درجه می باشد. در محیط خشک و  رطوبت زیر 40 درجه باعث انقباض و ترک برداشتن گیتار می شود و رطوبت بیشتر از 60 درجه هم باعث بادکردن و موج دار شدن چوب می شود. اگر محیطی که گیتار در آن قرار دارد بیش از حد خشک است با استفاده از دستگاه رطوبت ساز خانگی رطوبت اتاق را افزایش دهید و در صورتی که رطوبت اتاق زیاد است می توانید از رطوبت گیرهای موجود در بازار مانند پودرهای سیلیاژل تهیه کنید و آنها را داخل گیتار و یا هاردکیس قرار دهید.

 

پاک کننده های گیتار

شما می خواهید ظاهر گیتار خود را تازه نگه دارید بنابراین هوشمندانه است که چند وسیله تمیزکننده مانند یک پارچه میکروفیبر و لاک برای افزایش درخشندگی و ماندگاری گیتار همراه خود داشته باشید.

 

 

آچار میله خرپایی

آچار یکی از وسایل ضروری برای نوازندگان گیتار است و اگر آچاری برای گیتار خود ندارید باید یکی را بخرید تا گردن گیتار خود را تنظیم کنید. انواع و اندازه های مختلفی از آچار میله خرپایی وجود دارد، بنابراین مطمئن شوید که آچار مناسب پیچ و مهره گیره گیتار خود را خریداری کنید.

 

انبردست چند کاره

اگر انبردست با احتیاط استفاده شود  می تواند جک ها، دستگاه های تنظیم و سوییچ ها را محکم کند.

 

پیک

55

دو روش نواختن با انگشت و پیک وجود دارد و نواختن با پیک باعث سرعت در نوازندگی می شود. انواع مختلفی از پیک ها با شکل و سایزهای مختلف وجود دارد که هر کدام دارای صدای متفاوتی هستند و شما باید بسته به سلیقه خود و بنا به سبک و استایل نوازندگیتان یکی را انتخاب کنید.

 

خط کش فولادی

خط کش فولادی با کیفیت به شما کمک می کند تا اندازه گیری های دقیق را در جایی که بیشترین اهمیت را دارند انجام دهید. در دنیای گیتار این معمولاً به معنی بررسی عملکرد گردن و ارتفاع وانت است. بدون اندازه گیری این تنظیمات می تواند زمانبر و سخت باشد بنابراین حدس و گمان را کنار بگذارید و با یک خط کش مناسب آن را درست کنید.

 

جعبه ابزار

این جعبه ابزار شامل سیم چین، پیچ گوشتی برای سفت کردن پیج، آچار برای تنظیم ارتفاع خرک و محکم کردن مهره روی جک ورودی می شود.

guitaro.logo_

گیتارو

گیتارو مرکز تخصصی خرید انواع گیتار با ارزانترین قیمت در ایران و ارسال فوری به سراسر کشور همراه با مشاوره و راهنمای خرید جهت انتخاب بهترین گیتار

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *