guitaro.logo
18 آهنگ آسان گیتار متال برای مبتدیان

معرفی 14 آهنگ آسان سبک متال برای یادگیری

متال یک سبک موسیقی است که یادگیری این سبک برای گیتاریست های مبتدی نیز همیشه آسان نیست. آهنگ‌های زیادی وجود دارد که می‌شناسید و دوست دارید. این آهنگ ها نقطه شروع خوبی برای یادگیری نحوه نواختن موسیقی متال روی گیتارتان هستند. بیایید نگاهی به چند آهنگ با ریف های آسان گیتار بیاندازیم تا شما را به خوبی با اصول نوازندگی گیتار متال آشنا کنیم.

هر یک از این آهنگ‌ها در طول دوره‌ای که منتشر شدند، «متال» در نظر گرفته می‌شدند و نقش مهمی در توسعه ژانر متال که امروزه آن را می‌شناسیم، ایفا کردند. اگر نوازنده ایی مبتدی و علاقه مند به متال هستید پیشنهاد می‌کنم آهنگ‌های آسان گیتار متال را که در زیر فهرست شده‌اند را از دست ندهید و در ادامه با گیتارو همراه باشید.

 

معرفی 14 آهنگ آسان سبک متال برای یادگیری

1. Lonely Day توسط System of a Down

این آهنگ متال برای کسانی که تازه وارد این سبک هستند یا گیتاریست های مبتدی هستند عالی است. این آهنگ دارای 5 آکورد است G، Am، F، C و E7  که هر کسی می تواند به راحتی آن را اجرا کند. مقدمه این آهنگ آنقدرها هم پیچیده نیست.

و این فرصت را به شما می دهد تا هماهنگی انگشتان خود را تمرین کنید و مهارت انگشت خود را تقویت کنید. شما می توانید آن را با استفاده از ابتدایی ترین تکنیک های ضربه زدن اجرا کنید و صدایی که تولید می کنید همچنان به زیبایی صدای اصلی خواهد بود.

 

2. Smoke on the Water توسط Deep Purple

راه های زیادی وجود دارد که می توانید نبوغ یک هنرمند را اندازه گیری کنید. توانایی نوشتن یک ترکیب فوق العاده یکی از آنهاست. و اگر بتوانید همان قطعه ای را که ساخته اید بنوازید، پس شما یک نابغه موسیقی هستید. این دقیقاً همان این چیزی است که هنگام نواختن آهنگ Smoke on the Water بدست می آورید. این آهنگ یکی از نمادین‌ترین قطعاتی است که تا کنون مهارت‌های نوازندگی گیتار خود را از آن یاد گرفته‌اید. 

 

3. مرد آهنی از Black Sabbath

آکوردهای قدرت و ریف گیتار، به خصوص در ابتدای آهنگ، آنقدر خارق العاده است که بسیاری از هنرمندان از آن در خلق آهنگ های خود الهام می گیرند. تسلط بر اجرای این آهنگ باید به شما اعتماد به نفس کافی برای مقابله با سایر آهنگ های متال برای گیتار را بدهد و اگر در نوازندگی گیتار خود به سبک انگشت، کشش و سایر تکنیک‌ها توجه کافی داشته باشید، می‌توانید این آهنگ را مانند استادان متال اجرا کنید.

 

4. Whole Lotta Love اثر لد زپلین

اگر احساس می کنید هنوز آماده نیستید آهنگ های متال را با استفاده از سبک انگشتی کلاسیک این ژانر اجرا کنید، باید این اثر لد زپلین 1969 را زیر نظر بگیرید. این آهنگ فقط 3 آکورد  دارد که  آکوردهای بسیار آسانی نیز هستند. می دانم که برخی از شما استدلال خواهید کرد که این آهنگ Led Zep متال نیست. حق با شماست. با این حال، تنها تمایز واقعی یک متال از یک آهنگ راک، وجود اعوجاج در آهنگ است.

 

5. Master of Puppets ساخته متالیکا

این قطعه متال 1986 از متالیکا باید یکی از مهیج ترین آهنگ هایی باشد که می توانید روی گیتار بزنید. ضربات کوبه ای آن به اندازه ریف های گیتار آن قدرتمند است. این یک قطعه تهاجمی است که می توانید با استفاده از گیتار خود آن را اجرا کنید. Master of Puppets همیشه یک تمرین فوق العاده برای انگشتان دست و قطعه ای است که برای هر گیتاریست مشتاق هوی متال مورد استفاده قرار می گیرد.

 

6. This Means War توسط Avenged Sevenfold

این آهنگ هوی متال 2013 یکی از پر انرژی‌ترین ریف‌ها را دارد و دارای عناصر کافی برای مشغول نگه داشتن انگشتان شما، مشغول نگه داشتن ذهن شما و پر کردن گوش های شما با گیتار الکتریک است. انگشت گذاری یک مهارت ضروری است که گیتاریست ها باید در طول مسیر نوازندگی گیتار خود آن را توسعه دهند.

این آهنگ فرصت های زیادی برای تسلط بر این تکنیک فراهم می کند. کشش ها و خم ها نیز تکنیک های بسیار خوبی برای افزودن به مجموعه مهارت های شما خواهند بود. شما می توانید این اهنگ را روی یک گیتار آکوستیک بنوازید. 

 

7. اقیانوس اثر Led Zeppelin

بیشتر مردم The Ocean را یک قطعه راک بسیار قدرتمند می دانند. این آهنگ ویژگی های نمایشی دارد که همه ما آن را با هوی متال مرتبط می کنیم که تکنیک های بسیار خوبی برای گنجاندن در مجموعه مهارت های شما دارد. انگشت گذاری را فراموش نکنید زیرا یکی از مهارت های ضروری است که هر کسی که آرزوی تبدیل شدن به یک گیتاریست هوی متال را دارد، باید داشته باشد.

33 3

8. Jailbreak توسط AC/DC

 یکی از محبوب ترین آهنگ های هوی متال گروه Jailbreak است که گروه در سال 1976 منتشر کرد. پخش این قطعه موسیقی آنقدرها هم سخت نیست. شاید تنها بخش چالش برانگیز برای یک گیتاریست مبتدی اجرای اسلایدها باشد. همچنین باید بدانید که چگونه پیک گیتار را به درستی نگه دارید و از آن با نهایت دقت استفاده کنید. 

 

9. Milk Lizard اثر The Dillinger Escape Plan

گیتاریست هایی هستند که دوست دارند برخی از عناصر هارد راک را در آهنگ های هوی متال خود القا کنند. اگر از این نوع گیتاریستها هستید، پس عاشق Milk Lizard خواهید بود. این یک آهنگ متال از The Dillinger Escape Plan است که این گروه در سال 2007 منتشر کرد.

این آهنگ موفقیت قابل توجهی در پلتفرم‌های پخش دیجیتال و همچنین سایت‌های آنلاینی که دانلودهای دیجیتال را ارائه می‌دهند دریافت کرد. این آهنگ یکی از  آهنگ های خوب برای گنجاندن در مجموعه آهنگ های گیتار متال شماست که باید حتماً یاد بگیرید.

 

 

10. Erotomania By Dream Theater Dream Theater

بخش هایی در Erotomania وجود دارد که در سطح مهارت یک گیتاریست مبتدی است. به خاطر داشته باشید که این یک قطعه است که کمی کمتر از 7 دقیقه طول می کشد و زمان زیادی برای یادگیری تکنیک های مختلف نوازندگی گیتار است. ریف های اصلی هرگز نباید مشکل ساز باشد زیرا ساده و کاملاً تکراری است.

به آن به عنوان یک تمرین ضروری برای گرم کردن انگشتان فکر کنید. آنچه مهم است این است که نترسید. فقط کافی است این قطعه را بارها و بارها تمرین کنید تا درست شود.

 

11. Holy Diver توسط DIO

من شخصاً ریف ابتدایی این آهنگ هوی متال 1983 را دوست دارم. خطوط بیس به آهنگ حس ریتمی تند می دهد. به طور معمول، تغییر در ریف گیتار به قدری واضح است که می توانید به راحتی بدون از دست دادن ضرب، به الگوی بعدی تغییر دهید. Holy Diver دارای تغییرات ریف بسیار ظریفی است که اگر گوش های آموزش ندیده ای دارید، اجرای دقیق آنها می تواند چالش برانگیز باشد.

 

 

12. Skeletons of Society توسط Slayer

آیا می خواهید ترفند جدیدی را یاد بگیرید که بتوانید در نوازندگی گیتار خود بگنجانید؟ من Slayer’s Skeletons of Society را پیشنهاد می کنم. به راحتی می توان ریتم اصلی آهنگ را با چند انگشت اساسی به انجام رساند. اگر تصمیم بگیرید که آهنگ را به شیوه دلخواه خود پخش کنید، ضرری ندارد زیرا اجرای ریف به اندازه کافی آسان است. اگرچه کمی به مچ دست شما فشار وارد می کند. همیشه می‌توانید از این قطعه به‌عنوان پله‌ای برای یادگیری برخی از ملزومات نواختن آهنگ‌های متال استفاده کنید.

 

13. سمفونی نابودی اثر مگادث

این آهنگ متال محصول 1992 یکی از شناخته شده ترین آهنگ های مگادث است. 5 ثانیه اول آهنگ حاوی یکی از شاهکارهای موتزارت به نام Offertorium است. که یک مقدمه بسیار سورئال برای آهنگی است که پر از ریف های گیتار هوی متال است.

البته همیشه می توانید این بخش از آهنگ را نادیده بگیرید. اگر به ریف های این آهنگ دقت کنید و خواهید آموخت که یکی از ساده ترین آهنگ ها برای یادگیری است. 

 

14. Two Minutes to Midnight  توسط Iron Maiden

یکی از موفق‌ترین آهنگ‌های متال Two Minutes to Midnight یک متال کلاسیک است که اجرای ریف این آهنگ می تواند پیچیده تر از برخی از آهنگ هایی باشد که در اینجا لیست کردم. قلب و روح هر آهنگ گیتار متال ریف است. باید بر ریف های اصلی این آهنگ های گیتار متال تسلط داشته باشید تا بتوانید مهارت های نوازندگی گیتار خود را بیشتر تقویت کنید. 

 

guitaro.logo_

گیتارو

گیتارو مرکز تخصصی خرید انواع گیتار با ارزانترین قیمت در ایران و ارسال فوری به سراسر کشور همراه با مشاوره و راهنمای خرید جهت انتخاب بهترین گیتار

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *