guitaro.logo
معرفی بهترین گیتارهای الکتریک برای افراد مبتدی

معرفی بهترین گیتارهای الکتریکی مبتدی در سال 2022

وقتی نوبت به گیتار برقی برای مبتدیان می رسد انتخاب شما احتمالاً براساس عوامل مختلفی از جمله قیمت، صدا، تطبیق پذیری و زیبایی خواهد بود. هر گیتار الکتریکی مبتدی مزایای خاص خود را دارد  اما به عنوان یک گیتارجامع و همه جانبه می توانیم Yamaha Pacifica 112V را به عنوان بهترین گیتار الکتریکی مبتدی در حال حاضر توصیه کنیم. Pacifica با وجود گذشت تقریباً 30 سال از معرفی اولیه خود هنوز تعادل مطلوبی بین قیمت و عملکرد را ایجاد می کند.

و این کار را بدون به خطر انداختن جذابیت بصری انجام می دهد. در حال حاضر گیتارهای برقی زیادی برای مبتدیان بسیار ارائه می شود اما با این حال یافتن بهترین گیتارهای مبتدی الکتریکی دشوار است. و ما در این راهنمای ساده به شما یک نمای کلی از آنچه در جستجوی اولین گیتار الکتریک خود به دنبال آن هستید می دهیم و سبک های مختلف، ویژگی ها و عملکردهای خاص که هنگام شروع کار بیشترین اهمیت را دارند به طور کامل به شما ارائه می دهیم.

به عنوان یک مبتدی  انتخاب اولین گیتار الکتریک آسان است اما انتخاب مناسب برای نیازهای شما دشوار است. گیتارهای الکتریک را می توان بر اساس ساختار بدنه آنها به توپر، نیمه پر و توخالی تقسیم بندی کرد. برای ایجاد صدا بیشتر از گیتارهای توپر، برای تقویت گیتارهای آکوستیک از گیتارهای نیمه پر و برای ایجاد یک صدای ملایم از گیتارهای توخالی استفاده می شود. در اینجا 10 گیتار برتر الکتریکی برای مبتدیان آورده شده است.

ساختار گیتار الکتریک

یک گیتار الکتریکی از بدنه ای چوبی با قطعاتی مانند وانت نصب شده و با سیم های استیل سیم کشی شده است. اگر بدون تقویت صدا پخش شود میزان صدا کم است، بنابراین از دستگاهی برای تقویت صدا استفاده می شود. بدنه این گیتارها به گونه ای است که مانند فلز یا پلاستیک به نظر می رسند و اغلب کاملاً رنگارنگ هستند و ممکن است برخی افراد متوجه نشوند که این سازها در واقع از چوب ساخته شده اند.

با این حال  درست مثل هر گیتار دیگر گیتارهای برقی نیز به طور کلی از چوب ساخته می شوند و صدای تولید شده توسط گیتار الکتریک با توجه به موادی که برای بدن استفاده می شود متفاوت است. در ساخت گیتارهای برقی از دستگاههایی به نام پیکاپ در بدن آنها استفاده می کنند. پیکاپ ارتعاشات رشته ها را به یک سیگنال الکتریکی تبدیل می کند و سپس از طریق کابل محافظ به تقویت کننده ارسال می شود.

تقویت کننده سیگنال الکتریکی را به صدا تبدیل کرده و آن را پخش می کند. در این فرآیند میزان صدا نیز تنظیم می شود. به عبارت دیگر گیتار الکتریک قبل از اینکه واقعاً ابزاری برای نواختن موسیقی در نظر گرفته شود به تقویت کننده نیاز دارد. البته برای تمرین نیازی به اتصال گیتار برقی به آمپلی فایر نیست و گیتار بدنه توخالی می تواند صدا را حتی در صورت عدم اتصال به آمپلی فایر به اندازه کافی تولید کند.

معرفی بهترین گیتارهای الکتریکی مبتدی در سال 2022

1. یاماها Pacifica 112V بهترین گیتار الکتریکی برای افراد مبتدی

 

 

1. Yamaha Pacifica 112V

یاماها Pacifica 112V بهترین گیتار الکتریک مبتدی برای کسانی است که بودجه کمی دارند. این گیتار یک همه کاره عالی است که برای اولین بار در سال 1993 معرفی شد و جایگاه خود را در جدول گیتارهای برقی با کیفیت برای مبتدیان به دست آورد. یک پیکاپ هامباکر و دو پیکاپ تک سیم پیچ وسعت فوق العاده ای از آهنگ را ایجاد می کنند.  Pacifica  برای سالهای سال نیازهای شما در نوازندگی را برطرف کند و چیزی که در مورد این گیتار واضح است انعطاف آن در برابر سلائق مختلف است که بسیاری از موسیقی های دنیا را تحت پوشش قرار داده و می توان ملودی های بسیار را بر روی آن اجرا کرد.

 

2. Squier Classic Vibe ‘50s Stratocaster

2. Squier Classic Vibe ‘50s Stratocaster

گیتار  Squier Classic Vibe ‘50s Stratocaster بهترین گیتارهای الکتریکی مبتدی در سال 2022 است که بسیارخوش ساخت است به طوری که می تواند سالهای سال تمام نیازهای شما در نوازندگی را برطرف کند و همچنین مقرون به صرفه است. این گیتار الکتریکی سبکی را ارائه می دهد که Strat را به یک ساز نمادین امروزی تبدیل کرده است. مدل به روز شده Squier Classic Vibe دارای بازبینی های جالب بسیاری است که آن را به یک گیتار کاملا با ارزش تبدیل می کند. سوئیچ تیغه 5 طرفه به شما امکان می دهد تا طیف کاملی از آهنگ ها را اجرا کنید و گردن افرا به شکل C عملکرد بی چون و چرای Strat را فراهم می کند.

 

3. PRS SE استاندارد 24

3 3

این گیتار دارای ظاهر دلنشین، صدای زیبا و کیفیت بالا می باشد و از بدنه ایی تمام ماهوگانی، دسته میپل با پروفایل Wide Thin، فینگر بورد رزوود و دو پیکاپ Humbucker PRS 85/15 S بهره می برد.  این گیتار یک تازه وارد نسبتاً جدید در دنیای گیتارهای ارزان قیمت است. “SE” مخفف “Student Edition” است و استاندارد SE 24 برای کسانی است که با بودجه کم به گیتار  خاصی احتیاج دارند. بریج و تیونرهای با کیفیت این گیتار به شما این امکان را می دهد که بدون نگران از بابت ثبات کوک به هر سبکی که دوست دارید بنوازید.

 

4. Epiphone Les Paul Studio

4. Epiphone Les Paul Studio

 Epiphone Les Paul یکی از بهترین گیتارهای الکتریکی مبتدی مارک گیبسون است که یک گیتار عالی را ارائه می دهد. بدن و گردن چوب ماهون از نظر دوام و همچنین کیفیت ساخت بسیار عالی است چرا که این چوب نگه داری خوبی از صدا در جعبه ایجاد می کند  و رزونانس خوبی دارد. فرم بدن گیتار لس پل است و دارای عملکرد عالی است. گردن از چوب ماهون SlimTaper “D” و صفحه انگشت گذاری دارای قابلیت پخش عالی است که به شما امکان دسترسی سریع به آن زنگ های مورد علاقه Les Paul را می دهد.

 

5. Gretsch G2420 Streamliner

5 3

این گیتار الکتریک بدنه توخالی تجربه نواختن بسیار متفاوتی را نسبت به سایر گیتارهای ارائه شده در این لیست ارائه می دهد. برای مثال، تن های تولید شده به دلیل ماهیت نیمه آکوستیک آن بسیار پر جنب و جوش تر و رسا تر هستند. نواختن این گیتار نسبت به گیتارهای دیگر دشوارتر نیست. هم چنین مجهز به وانتهای Broad’Tron ™ BT-2S است که به تازگی توسعه یافته اند و صدای قدرتمند و واضحی را ارائه می دهند. گردن نازک “U” آن به اندازه کافی گرد است که شکل دهی در همه موقعیت ها را راحت می کند در حالی که به اندازه کافی نازک است تا حرکت انگشتان را تسهیل کند. ساخت تمام اندازه  به شما امکان دسترسی به فرهای بالاتر گیتار را می دهد.

 

6. گیتار یاماها Revstar RS320 یکی از بهترین گیتارهای الکتریکی برای افراد مبتدی

6. Yamaha Revstar RS320

یاماها سری Yamaha’s Revstar  را با سبک و ظاهری متفاوت تولید کرده است. سخت افزار جامد این گیتار کاملاً بالاتر از انتظار شماست و به شما این امکان را می دهد که فقط بر روی نوازندگی متمرکز شوید. بدنه ناتو باعث راحتی متوسط می شود و گردن نازک و صفحه انگشت گذاری گل رز چوبی زیبا قابلیت پخش راحت را دارد. در این گیتار از پیکاپ Custom-Wound  استفاده شده است و این گیتار برای تمام نوازندگان الکتریک در تمام مراحل نوازندگی از مبتدی تا پیشرفته مناسب است.

 

7. Epiphone G-400 Pro SG

7 1

 Epiphone G400 Pro این یک گیتار الکتریکی بسیار متنوع و فوق العاده جذاب را برای مبتدیان ایجاد می کند. G-400 PRO همچنین دارای گردن سریع Slim Taper “D” Profile و صفحه انگشت Rosewood با منبت کاری ذوزنقه ای است. با استفاده از این ترکیب نواختن گیتار بسیار آسان است و مانند SG کلاسیک به نظر می رسد. Epiphone SG G-400 Pro ادای احترام گیبسون به گیتار کلاسیک دهه 60 است که صحنه موسیقی را به لرزه درآورد!

 

8. Squier Bullet Mustang

8. Squier Bullet Mustang

این گیتار بهترین گیتار برقی مبتدی برای بچه هاست و از آنجایی که بسیاری از گیتاریست های مبتدی (و نه همه) جوان هستند منطقی است که ما گیتاری متناسب با دستان کوچک به آنها ارائه دهیم. اگر چه گیتار Squang Bullet Mustang یک “مینی گیتار” نیست اما دارای مقداری مقیاس کاهش یافته است و برای نوازندگان جوان ایده آل است. این گیتار دارای بدنه باسوود و گردن افرا یک تکه به شکل “C” با صفحه انگشت لورل هند برای پخش و پاسخگویی عالی است. چه به یک گیتار پشتیبان با کیفیت احتیاج داشته باشید و یا حتی اگر یک نوازنده تازه کار هستید در این قیمت نمی توانید گیتاری بهتر از Bullet Series Mustang HH را پیدا کنید.

 

9. Ibadan Gio GRGR120EX

9. Ibanez Gio GRGR120EX

این گیتارها به سبک Superstrat به طور معمول از پل های ویبراتو و گردن های نازک  برخوردار هستند و به شما این امکان را می دهند تا با سرعت های فزاینده ای صفحه انگشت گذاری را پیمایش کنید. Ibanez Gio GRGR120X بهترین گیتار متال برای هر کسی است که می خواهد به باشگاه طرفداران گیتار الکتریک بپیوندد. طراحی ارگونومیک آن را سبک و راحت اداره می کند و یک جفت پیکاپ هامباکر Ibanez  بر کارایی این گیتار افزوده است. اگر قصد یادگیری نحوه نواختن آهنگ های متال مورد علاقه خود را دارید ، این بهترین گیتار الکتریک مبتدی برای شماست.

 

10. Epiphone Dot ES-335 Semi-Hollowbody

10. Epiphone Dot ES 335 Semi Hollowbody

Dot نسخه ارزان قیمت مدل معروف Gibson’s ES-335 است که از زمان معرفی در اواخر دهه 1950 در تعداد بیشماری از آهنگ های بلوز مورد استفاده قرار گرفته است. این گیتار به راحتی یکی از بهترین گیتارهای الکتریکی امروز برای نوازندگان گیتار است که می خواهند صدای کلاسیک ES-335 را با یک قیمت مناسب خریداری کنند. Dot with با یک قسمت از پشت و کناره های افرا لحنی پایدار، گرم و طنین انداز حیرت انگیز ایجاد می کند.

 

 

 

 

guitaro.logo_

گیتارو

گیتارو مرکز تخصصی خرید انواع گیتار با ارزانترین قیمت در ایران و ارسال فوری به سراسر کشور همراه با مشاوره و راهنمای خرید جهت انتخاب بهترین گیتار

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *