guitaro.logo
آکورد گیتار که یادگیری آنها برای مبتدیان ضروری است

7 آکورد گیتار که یادگیری آنها برای مبتدیان ضروری است

آکوردها مانند ستون فقرات در نوازندگی گیتار هستند. این آکوردها برای مبتدیان بسیار چالش برانگیز اند چرا که آنها برای یادگیری باید درک روشنی از اصول کلی نوازندگی گیتار مانند قرار دادن انگشت و قدرت نگه داشتن نت داشته باشند. آکوردهای پایه گیتار مجموعه ای از نت ها هستند که به طور همزمان نواخته می شوند. در یک آکورد، حداقل دو نت اصلی گیتار وجود دارد. نت ریشه سازنده هر آکورد است و کلید آکورد را مشخص می کند. مبتدیان اغلب فکر می کنند که هنگام نواختن یک آکورد نیاز به نواختن همه سیم ها دارند، اما این فقط برای برخی از آکوردها صادق است. آکوردهای گیتار چیزهای کوچکی هستند که به شما کمک می کنند تا گیتاریست بهتری شوید.

همانطور که گفتم، آکورد یکی از مهمترین جنبه های نواختن گیتار است که به ارائه ریتم آهنگ کمک می کند و نحوه یادگیری آکوردهای گیتار و به خاطر سپردن نحوه قرار دادن انگشت به طور موثر برای مبتدیان حیاتی است. پس از یادگیری محل قرارگیری نت ها روی فرت بورد، شروع به ساختن و تمرین آکورد خواهید کرد. این مقاله راهنمای یادگیری آکورد است و مهم است که در مورد آکوردهای گیتار که برای مبتدیان بیشترین استفاده را دارند بیشتر بدانید.پس برای یادگیری این اکوردها در ادامه با گیتارو همراه باشید.

 

آکوردهای مهم و ضروری برای شروع یادگیری گیتار

 

 آکورد EM

این اکورد یکی از آسانترین اکوردهای گیتار است که در ابتدای این لیست هم آمده. در این اکورد لازم است که هر 6 سیم گیتار را اجرا کنیم. 

1 2

آکورد C  ماژور

یکی از آکوردهای مهم و ضروری برای شروع یادگیری گیتار اکورد سی ماژور است که در اجرای این آکورد تنها سیم های 1 تا 5 به صدا در می آیند و سیم ششم نواخته نمی شود. علامت ایکس در چارت به معنای اجرا نشدن آن سیم است. 

2

آکورد G ماژور

برای این آکورد دو مدل انگشت گذاری وجود دارد. در مدل اول پیشنهاد می شود که از انگشت 4 استفاده کنید. اگرچه اینکار ممکن است برای نوازنده بخصوص نوازنده مبتدی سخت باشد. اما باید بدانید در این مدل انگشت گذاری امکان تعویض راحت تر اکورد G با C  وجود دارد. توالی این دو اکورد بسیار رایج است و به همین دلیل باید در تعویض بین این دو اکورد مسلط شوید. لازم به ذکر است که می توانید این آکورد را با انگشت 1،2 و3 هم بگیرید. 

3

آکورد D  ماژور

خبر خوب اینکه با ترکیب اکورد دی با سه اکوردی که در بالا آموختید می توانی هزاران آهنگ بسازید. اما یک نکته مهم در اجرای این اکورد وجود دارد و آن به صدا در آوردن سیم اول است و اینکه اطمینان حاصل کنید که در زمان اجرا انگشت 3 شما سیم اول را لمس نمی کند. 

4 1

آکورد AM

این اکورد در انگشت گذاری دو انگشت مشترک با اکورد C دارد و برای تعویض بین آکورد C و AM  کافیست انگشت سوم خودتان را بلند کنید و روی فرت دوم سیم 3 بگذارید. 

5 1

آکورد E  ماژور

یکی دیگر از آکوردهای مهم و ضروری برای شروع یادگیری گیتار اکورد ایی ماژور است که این آکورد شباهت زیادی به آکورد em  دارد و برای نواختن آن کافیست انگشت اول را روی فرت اول سیم 3 بگذارید. 

6

آکورد A 

برای نواختن این آکورد می توانیم از سه روش انگشت گذاری استفاده کنیم. در روش اول می توانیم از سه انگشت یک، دو و سه استفاده کنیم. روش دوم استفاده از انگشت های دو، سه و چهار می باشد. 

7

روش سوم: نکته مهم در روش سوم خفه کردن(جلوگیری از به صدا در آمدن) سیم یک است. برای اجرای این روش انگشت 1 را کمی خم کنید تا سیم 1 را لمس و از به صدا در آمدن آن جلوگیری کنید.  

77

نکته مهم در یادگیری آکوردهای گیتار تمرین منظم است. حداقل هر روز 5 دقیقه وقت بگذارید و آکوردها را تمرین کنید. برای کارایی بیشتر می توانید دفعات تمرین خود را بیشتر و برای هر سانس از زمان آن کم کنید. در یادگیری آکوردها اولین مسئله این است که بتوانید آکوردها را به خاطر بسپارید و نحوه صحیح انگشت گذاری را بیاموزید. چرا که بخاطر سپردن درست آکوردها باعث می شود که شما تعویض بین آکوردها را راحت تر انجام دهید. 

 

 

guitaro.logo_

گیتارو

گیتارو مرکز تخصصی خرید انواع گیتار با ارزانترین قیمت در ایران و ارسال فوری به سراسر کشور همراه با مشاوره و راهنمای خرید جهت انتخاب بهترین گیتار

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *