guitaro.logo
بهترین گیتارهای یاماها

بررسی تاریخچه گیتار یاماها و معرفی بهترین مدل های آن

یاماها در سال 1887 توسط توراکوسو یاماها و با هدف گسترش مالکیت آلات موسیقی شخصی تأسیس شد. این کمپانی تولید گیتار را در سال 1940 آغاز کرد و در سال 1966 صادرات آنها را به جهان گسترش داد. در این مقاله قصد داریم به بررسی تاریخچه گیتار یاماها و معرفی بهترین مدل های آن بپردازیم، پس در ادامه با گیتارو همراه باشید.  ابتدا در دهه 40 گیتارهای آکوستیک کلاسیک نایلونی وارد بازار شد، اما سال 1966 بود که سال خاصی برای گیتارهای یاماها بود. در آن زمان گیتارهای الکتریکی SG ، باس های برقی SB ، آکوستیک سیم فولادی FG و تقویت کننده گیتار معرفی شدند.

با گذشت زمان این  نام تجاری به گونه ای گسترش یافته است که یاماها در حال حاضر پرفروش ترین گیتارهای روی زمین را می سازد. یاماها در حال حاضر بیش از 50 سال است که در طراحی گیتار آکوستیک پیشتاز است و موفقیت آنها در زمینه آکوستیک بود که آنها را بر آن داشت تا به توسعه گیتارهای الکتریکی بپردازند. روح نوآوری این شرکت برای طیف گسترده ای از نوازندگان جذاب است. گیتارهای یاماها بیش از 60 سال گوش شنوندگان و نوازندگان را مجذوب خود کرده است.

طیف گسترده ای از مدل های آکوستیک و الکتریکی این شرکت در همه نوع ژانر موسیقی از کلاسیک گرفته تا فولکلور، هارد و راک در همه جا وجود دارد. این گیتارها که به دلیل قابلیت پخش و دوام و ظاهر و لحن متمایزشان مشهور هستند توسط نوازندگان نسل های مختلف نواخته شده و در تعداد بیشماری از صحنه های کنسرت ظاهر شده اند.

بررسی تاریخچه گیتار یاماها و معرفی بهترین مدل های آن

تاریخچه مختصر یاماها

اکثر سازندگان گیتار ژاپنی  کار خود را با تهیه نسخه ای از مدلهای غربی و صادر کردن آنها از طریق شرکتهای تجاری شروع کردند. اما یاماها تصمیم متفاوتی گرفت و روی ساخت گیتارهای با کیفیت و با ارزش از همان ابتدا متمرکز شد و در این بین شهرتی عالی کسب کرد. این کار توسط Torakusu Yamaha در سال 1887 با اختراع ساز نی با پدال شروع شد. او بعداً شرکت Nippon Gakki Co. Ltd را  که تولید کننده پیانو بود بنا کرد.

 

گیتارهای یاماها کجا ساخته می شوند؟

یاماها ساخت گیتار را در سال 1946 در کارخانه Hamamatsu خود در ژاپن آغاز کرد. در دهه 1960 آنها یک شرکت تابعه در ایالات متحده به نام Yamaha International Corporation افتتاح کردند و شروع به فروش پیانو کردند و در سال 1964 شروع به تبلیغ گیتارهای خود با روکش Sitka Spruce ، بدنه های چند لایه کردند.

در سال 1966 ، FG180 اولین گیتار آکوستیک فولک در ژاپن ساخته شد و سپس گیتارهای الکتریکی  (SG-2/3 ، SG/ 7) گیتارهای باس (SB-2) و Guitar Amps در همان سال معرفی شدند. پس از آن اولین سری گیتار کلاسیک در سال 1967 و اولین سری گیتار فلامنکو در سال 1968 معرفی شد. امروزه این سازها در ایالات متحده ، ژاپن ، تایوان ، کره و اندونزی تولید می شوند.

یاماها طیف وسیعی از سازها از پیانو ، سازهای زهی ، سازهای گروهی ، تقویت کننده ها و تجهیزات ضبط صدا را تولید می کند.

 

چرا گیتار یاماها؟

یاماها موفق شده در تولید سازهای با کیفیت بالا در صدر قرار بگیرد. آنها تجربه زیادی در تولید سازهای قابل توجه دارند و با دانش عمیق خود این ظرفیت را دارند که برخی از گیتارهای استثنایی را با اجرای قابل پخش قابل توجه تولید کند. گیتارهای ساخته شده توسط یاماها نه تنها در اجرا با کیفیت بالا و قابل توجه هستند بلکه نسبت به قابلیت هایشان قیمت مقرون به صرفه ایی نیز دارند. این امر باعث شده است که یاماها به یک برند متمایز و قابل توجه تبدیل شود مارکی که واقعاً متمایز از رقبا است.

 

معرفی بهترین گیتارهای یاماها

 

بهترین گیتار آکوستیک یاماها

یاماها سابقه باورنکردنی در تولید گیتار آکوستیک با کیفیت بالا در رده ها و   قیمت های مختلف دارد. تعداد زیادی از نوازندگان فعلی و مشتاق می دانند که نیازی ندارند برای سازهای زهی فولادی خود به دنبال چیزی فراتر از نام تجاری یاماها باشند. این امر به ویژه هنگام انتخاب یک گیتار آکوستیک جدید بسیار بیشتر است. برای مبتدیان و نوازندگان متوسط یاماها دارای بالاترین کیفیت گیتارهای آکوستیک با هزینه کم و قیمت بسیار مناسب است.

 

گیتار سری A یاماها A3R

1 4

هدف واضح این مجموعه لحن طبیعی بزرگنمایی شده است. A3R برای استفاده روی صحنه طراحی شده است با این حال پیشرفت کلی بیشتر از سیستم پیکاپ Studio Response Technology (SRT2) است. در این گیتار برای تقویت قسمت بالا از روش تشدید آکوستیک (ARE) استفاده شده است.

تهیه شده از چوب های تنور جامد

-میکروفن و پیش تقویت کننده Fishman Presys با تیونر داخلی

این گیتار دارای فناوری رزونانس آکوستیک برای تقویت صدا می باشد و صدای طبیعی صوتی را حتی زمانی که به برق متصل نیست پخش می کند.

 

 

یاماها F325D

2
 

یک نمونه نادر از گیتار آکوستیک ارزان برای مبتدیان که عملکرد خوبی نیز دارد گیتار یاماها F325D می باشد. با این گیتار مبتدیان همه آنچه را که برای پیشرفت سریع و رسیدن به مقصد نیاز دارند دریافت می کنند. Yahama F325D دارای بدنه ای با روکش چند لایه است. در این گیتار چوب مرانتی بکار رفته است که از نظر هزینه بسیار مقرون به صرفه است و دارای ویژگی تنال و متعادل است و وقتی با رویه صنوبر ترکیب می شود صدای قابل قبولی ارائه می دهد.

 

بهترین گیتارهای الکتریکی یاماها

قبل از خرید گیتار الکتریکی یاماها چند نکته را باید در نظر داشته باشید. مهم است که قبل از خرید بدانید چه می خواهید. یاماها طیف وسیعی از گیتار در اندازه های مختلف را ارائه می دهد. و دارای گیتارهایی با اندازه کامل و اندازه 3/4 برای کودکان و نوازندگان جوان می باشد. قیمت گیتارهای یاماها متفاوت است و بسیاری از گیتارهای آنها در مقایسه با مارک های دیگر ارزان تر هستند و این امر برای مبتدیان بسیار مقرون به صرفه است.

 

 

گیتار Yamaha Gigmaker

3

Yamaha Gigmaker  یک گیتار مناسب با یک کیف، لوازم جانبی و یک آمپر در یک بسته بندی کامل است. این گیتار دارای گردن زیبا ، پیکربندی پیکاپ خوب و مناسب به نظر می رسد و گزینه مناسبی برای مبتدیان جوان است. گیتار به سبک Strat دارای پیکربندی وانت خوب و تک سیم پیچ است و دارای لوازم جانبی مانند  بند و کابل گیتار می باشد.

 

گیتار یاماها پاسیفیکا PAC112V

4
 

این گیتار به لطف پیکربندی مناسب یک گیتار مبتدی عالی است. شما می توانید با humucker راک بازی کنید و با تک سیم پیچ ها به سبک های دیگر بنوازید. این گیتار گردن زیبایی دارد و به راحتی قابل استفاده و نواختن است. هم چنین دارای پل ترمولو است تا نوازندان بتوانند سایر ترفندهای گیتار را تمرین کنند. پاسیفیکا محبوب ترین مدل در خط تولید گیتار یاماها است و این گیتار دارای پیکاپ های مناسب، گردن عالی می باشد.

 

یاماها Revstar RS820CR

5
 


Yamaha Revstar RS820CR یک گیتار عالی با پیکاپ های محکم و یک ضربه گیر سیم پیچ است که از چوب ماهون و افرا ساخته شده است. این گیتار فوراً آماده نواختن است و دارای دو پیکاپ با قابلیت ضربه زدن به سیم پیچ می باشد و به شما این امکان را می دهد که پیکاپ های humucking را به صداهای تک سیم پیچ تغییر دهید. صفحه انگشت گذاری رزوود با 22 فرت، دسترسی آسان به فرت های بالاتر با برش دوگانه Revstar از دیگر ویژگی های این گیتار می باشد.

 

بهترین گیتارهای کلاسیک یاماها

گیتار کلاسیک یاماها مدل c40

6
 

گیتار کلاسیک یاماها مدل c40 از سری گیتارهای یاماها با کیفیت و تن صدای فوق العاده است که از سایز استاندارد 4/4 بهره می برد. جنس صفحه رویی این گیتار از صنوبر است که بیشتر در ساخت سازهای زهی مانند ویلن و پیانو و گیتار استفاده می شود و پرکاربرد ترین چوب در ساخت گیتار است. چوب صنوبر بهترین چوب برای تمرینات مقدماتی و کسانی است که تازه وارد وادی موسیقی شده اند می باشد.

زیرا کمک زیادی به یادگیری تدریجی آهنگ ها می کند. از نقاط قوت گیتار کلاسیک یاماها مدل c40 می توان به قیمت گیتار و کیفیت بالای آن اشاره کرد. و از معایب این گیتار نیز می توان به دسته ضخیم آن اشاره کرد که اجازه نوازندگی با سرعت بالا را به نوازنده نمی دهد و صدای بمی ایجاد می کند.

 

گیتار کلاسیک یاماها مدل c70

7

یکی از محصولات محبوب کمپانی گیتار یاماها مدل C70 است که گزینه ی ایده آلی برای هنرجویان و علاقمندان به موسیقی می باشد. اقتصادی ترین و ارزانترین گیتارهای برند یاماها همین گیتارهای سری C می باشد. ولی ارزان قیمت بودنشان باعث نشده از جذابی و صدای گیرای این گیتارها چیزی کم شود. این سری از برند یاماها بیش از سه دهه قدمت دارند.

و خیلی از گیتاریست های موفق شروع آموزش خود را با همین سری سی آغاز کردند به همین دلیل این کمپانی هنوز هم این گیتارهای خوش دست را بهبود داده و تولید می کند. جنس صفحه‌ی رویی Yamaha C70 از چوب صنوبر ساخته شده و جنس صفحه‌ ی انگشت‌ گذاری از رزوود تشکیل شده که باعث می شود عملکرد خوبی را در حین ساز زدن از این گیتار شاهد باشیم.

 

 

guitaro.logo_

گیتارو

گیتارو مرکز تخصصی خرید انواع گیتار با ارزانترین قیمت در ایران و ارسال فوری به سراسر کشور همراه با مشاوره و راهنمای خرید جهت انتخاب بهترین گیتار

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *