guitaro.logo
کدام ژانر موسیقی برای گیتار Les Paul مناسب است؟

گیتار Les Paul برای چه نوع موسیقی مناسب است؟

Les Paul برای چه نوع موسیقی مناسب است؟ این سوال برای چندین دهه توسط نوازندگان گیتار پرسیده شده است. بسیاری از مردم بر این باورند که Les Paul فقط برای نواختن هوی متال و سایر انواع موسیقی تهاجمی خوب است. گیبسون لس پل یک گیتار الکتریک با بدنه توپر است و می توان از این گیتار برای ژانرهای مختلف استفاده کرد. در این مقاله برخی از سبک های مختلف موسیقی را که می توان از Les Paul برای آنها استفاده کرد را به شما معرفی می کنیم، در ادامه با گیتارو همراه باشید. 

 

گیتار Les Paul برای چه نوع موسیقی مناسب تر است

Les Paul یک انتخاب محبوب برای موسیقی راک است. این نوع گیتار صدای مناسبی را برای گروه هایی که آهنگ های کلاسیک و مدرن راک می نوازند فراهم می کند. هنگام پخش موسیقی راک، شما یک گیتاری می خواهید که قدرت زیادی داشته باشد و بتواند صدای غلیظی ایجاد کند. Les Paul به خاطر صدای قدرتمندش شناخته می شود که آن را به گزینه ای عالی برای این سبک موسیقی تبدیل می کند. با این حال، این تنها سبک موسیقی نیست که از این گیتار می توان برای آن استفاده کرد. اغلب لس پل توسط نوازندگان جاز نیز استفاده می شود. Les Paul لحنی ملایمی ارائه می دهد که با سرعت کند آهنگ های جاز نیز هماهنگی دارد.

 

گیتار Les Paul چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

Les Paul یک انتخاب محبوب برای نوازندگان گیتار در سراسر جهان است و از سال 1952 که توسط شرکت گیتار گیبسون معرفی شد، وجود داشته است. Les Paul دارای دو پیکاپ هامباکینگ است که صدای بی نظیری را به این گیتار بخشیده است. این گیتار در بین جوانان امروزی بسیار محبوب است چون هم سریع است و هم صدای بسیار خوبی دارد. از ویژگی های یک گیتار لس پل می توان به دو پیکاپ یا هامباکر شامل دو پیکاپ سینگل کویل، دو دستگیره کنترل صدا، دو دستگیره کنترل صدا و یک کلید ضامن که بین سبک های لید گیتار و ریتم سوئیچ می کند اشاره کرد. این گیتار بخاطر شکل زیبا و رنگ های بی نظیرشان شناخته می شود. 

 

نوازندگان مشهوری که در طول دوران حرفه ای خود گیتار Les Paul نواخته اند چه کسانی هستند؟

برخی از مشهورترین نوازندگانی که در طول زندگی حرفه ای خود گیتار Les Paul را نواخته اند عبارتند از جیمی پیج، اسلش و اریک کلاپتون. این گیتاریست‌ها به نواختن موسیقی راک معروف هستند و همگی از Les Paul برای ایجاد آن صدای نمادین استفاده می‌کنند.

 

لس پل برای چه نوع موسیقی مناسب است؟

Les Paul یک گیتار همه کاره است که می تواند برای ژانرهای مختلف از جمله راک، بلوز، کانتری، جاز و متال استفاده شود. این گیتار صدای عالی را برای گروه هایی که آهنگ های کلاسیک و مدرن راک می نوازند، ارائه می دهد. همچنین دارای لحن نرم و ملایمی است و با قدرت و وضوحی که دارد باعث می شود موسیقی متال بسیار تهاجمی به نظر برسد.

بلوز

نواختن بلوز در Les Paul راهی عالی برای نشان دادن لحن گرم و آرام گیتار است. سرعت آهسته تر آهنگ های بلوز باعث می شود گیتار واقعا بدرخشد و پیکاپ های Les Paul صدای غلیظی ایجاد می کنند که برای این سبک موسیقی عالی است.

کانتری

اگرچه ممکن است این اولین سبکی نباشد که در هنگام فکر کردن به Les Paul به ذهن خطور می کند، موسیقی کانتری را می توان روی این نوع گیتار نواخت. در واقع، بسیاری از نوازندگان مشهور کانتری در طول زندگی حرفه ای خود از Les Paul استفاده کرده اند. ترکیب قدرت و وضوح Les Paul را به گزینه ای عالی برای پخش موسیقی کانتری تبدیل می کند.

جاز

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، جاز یکی دیگر از سبک هایی است که می توان با گیتار LesPaul نواخت. لحن نرم و ملایم این گیتار برای سرعت کندتر آهنگ های جاز عالی است. به علاوه، پیکاپ های Les Paul صدایی گرم و ملایم ایجاد می کنند که برای این نوع موسیقی ایده آل است.

راک 

 راک یکی از بهترین ژانرها برای نواختن با گیتار Les Paul است. قدرت و ضخامت لحن، آن را به انتخابی عالی برای گروه‌هایی تبدیل می‌کند که آهنگ‌های راک کلاسیک و مدرن را اجرا می‌کنند. اگر به دنبال گیتاری هستید که بتواند صدایی غلیظ و قدرتمند ایجاد کند، Les Paul انتخاب مناسبی برای شماست.

متال 

اگرچه ممکن است این اولین سبکی نباشد که در هنگام فکر کردن به Les Paul به ذهن می رسد، موسیقی متال را می توان روی این نوع گیتار نواخت. در واقع، بسیاری از نوازندگان مشهور متال در طول زندگی حرفه ای خود از Les Paul استفاده کرده اند. ترکیب قدرت و وضوح Les Paul را به گزینه ای عالی برای پخش موسیقی متال تبدیل می کند. 

کلاسیک

اگرچه ممکن است این اولین سبکی نباشد که در هنگام فکر کردن به Les Paul به ذهن خطور می کند، موسیقی کلاسیک را می توان روی این نوع گیتار نواخت. در واقع، بسیاری از نوازندگان مشهور کلاسیک در طول حرفه خود از Les Paul استفاده کرده اند. لحن ملایم و صدای روان این گیتار برای نواختن موسیقی کلاسیک عالی است.

مبتکر گیتار لس پل چه کسی بود؟

123 2

لس پل یکی از بزرگترین نوازندگان گیتار در دهه 30 میلادی بود. او بود که در سال 1946 از شرکت گیبسون خواست یک گیتار الکتریک بدون حفره صدا تولید کند. او یک نمونه اولیه با بدنه جامد با نام مستعار “The Log” را که اغلب به عنوان اولین گیتار اسپانیایی با بدنه جامد بود را ساخت. در سال 1945 یا 1946، پل با نمونه اولیه “The Log” به گیبسون نزدیک شد، اما طرح او رد شد. در سال 1951، مک کارتی مدیر شرکت گیبسون و تیمش شروع به کار بر روی چیزی کردند که در نهایت به مدل لس پل تبدیل شد. نمونه های اولیه بسیار شبیه به نسخه نهایی گیتار لس پل هستند. گیتار جدید Les Paul قرار بود یک ساز گران قیمت و خوش‌ساخت مطابق با شهرت گیبسون در آن زمان و متمایز از مدل‌های رقیب سازنده گیتار Fender باشد.

تمام گیتارهای لس پل با دو لایه رنگ و شش لایه لاک تزئین می شوند

البته این موضوع در مورد تمام گیتارهای گیبسون که در کارخانه نشویل ساخته می شوند نیز صدق می کند. بی جهت نیست که ظاهر این گیتار طرفداران بسیار زیادی دارد چرا که دو لایه رنگ و شش لایه لاک رنگ جلوه ویژه ایی به آنها می بخشد. 

 

گیتار Les Paul یک ساز همه کاره است که می تواند برای ژانرهای مختلف از جمله راک، بلوز، کانتری، جاز و متال استفاده شود. این گیتار صدای عالی را برای گروه هایی که آهنگ های کلاسیک و مدرن راک می نوازند، ارائه می دهد. اگر به دنبال گیتاری هستید که بتواند صدایی غلیظ و قدرتمند ایجاد کند، Les Paul انتخاب مناسبی برای شماست.

 

guitaro.logo_

گیتارو

گیتارو مرکز تخصصی خرید انواع گیتار با ارزانترین قیمت در ایران و ارسال فوری به سراسر کشور همراه با مشاوره و راهنمای خرید جهت انتخاب بهترین گیتار

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *