guitaro.logo
بهترین سن برای یادگیری نواختن گیتار چه سنی است؟

بهترین سن برای یادگیری نواختن گیتار چه سنی است؟

تحقیقات نشان می دهد که یادگیری یک ساز به دانش آموزان در مهارت های خواندن و ریاضی آنان موثر است و به آنها کمک می کند تا عزت نفس و اعتماد به نفس خود را توسعه دهند. به علاوه، یادگیری نحوه نواختن سازهایی مانند گیتار می تواند یک عمر سرگرمی و لذت را برای شما فراهم کند. یادگیری گیتار در سنین پایین مزایای مشخصی دارد و تنها چیزی که واقعاً نیاز دارد میل به یادگیری و حفظ انگیزه برای تمرین گیتار است. در این مقاله من به سوالات متداول در مورد بهترین سن برای شروع یادگیری گیتار پاسخ خواهم داد. و توضیح می‌دهم که چرا سن در شروع کلاس‌های گیتار اهمیت دارد. در ادامه با گیتارو همراه باشید. 

 

بهترین سن برای نواختن گیتار چه سنی است؟

برای اکثر دانش آموزان، بهترین سن برای یادگیری گیتار حدود سن 7 سالگی است. اما توجه به این نکته مهم است که دانش آموزان متفاوت هستند، بنابراین واقعا بهترین سن برای شروع آموزش گیتار وجود ندارد. در واقع، دانش آموزان می توانند به محض اینکه بتوانند به راحتی یک گیتار کوچک را در دست بگیرند و سیم ها را فشار دهند، آموزش گیتار را شروع کنند. به عنوان والدین، هنگام تعیین آمادگی فرزندتان برای شروع آموزش گیتار باید عوامل دیگری مانند بلوغ فرزندتان و میزان علاقه او به یادگیری را نیز در نظر بگیرید.

 

آیا کودک شما برای شروع نواختن گیتار آماده است؟

گیتار یک ساز عالی برای تمام سطوح  و سنین است، اما بهتر است با گیتارهایی که برای مبتدیان ساخته شده اند شروع کنید. برای اینکه ببینید آیا کودک شما آماده شروع نواختن است یا خیر، با نگاه کردن به نحوه نگه داشتن گیتار شروع کنید. در حالی که کودک شما نشسته است، باید بتواند به راحتی با دستان خود به نت های پایین برسد. آرنج آنها باید کمی خم شود. اگر آنها این کار را به سختی انجام می دهند بهتر است به فکر تهیه گیتار کوچکتری برای او باشید.

در حالی که برخی از معلمان گیتار برای کودکان نوپا آموزش گیتار ارائه می دهند، سوال واقعی این است که آیا این آموزش ها بر رشد کودک تاثیر می گذارد یا خیر. بسیار بعید است که آموزش گیتار برای کودکان 3 ساله یا کمتر تاثیری بر رشد کودک در سال های بعد داشته باشد. کودکی که یادگیری گیتار را در سن 3 سالگی آغاز کرده است، هیچ مزیتی نسبت به کودکی که در سن 6 سالگی شروع به یادگیری کرده است نخواهد داشت. 

2

حداقل سن برای یادگیری گیتار چقدر است؟

در حالی که خوب است که حداقل سن را برای شروع درس خواندن کودکان در نظر بگیریم، پاسخ واقعی مبهم است. حداقل سنی که یک کودک می تواند شروع به یادگیری گیتار کند به معلم بستگی دارد. هر چه کودک کوچکتر باشد، معلم باید برای غلبه بر مشکلاتی که دانش آموز با آن مواجه می شود بهتر عمل کند. آموزش به کودک 4 ساله با آموزش کودک 6 ساله بسیار متفاوت است. تفاوت در رشد مغز و مهارت های حرکتی ظریف بین یک کودک 4 ساله و یک کودک 6 ساله بسیار واضح است. این دو سال اضافی به کودکان توانایی کنترل بسیار بیشتری بر روی گیتار می دهد.

این کنترل بیشتر روی گیتار منجر به ناامیدی کمتر و پیشرفت بیشتر در طول یادگیری می شود. یک معلم گیتار با کیفیت متوسط ​​ممکن است بتواند به یک کودک 6 ساله آموزش مناسب تری بدهد. یک کودک 6 ساله می تواند به طور شهودی برخی از چیزها را در طول مسیر انتخاب کند و ممکن است نوعی خودانگیزه برای تمرین داشته باشد. اکثر معلمان محدودیت های خود را نمی شناسند یا مایل به پذیرش آنها نیستند. اگر قصد دارید برای فرزند خردسال خود معلم گیتار بگیرید، توجه داشته باشید که بیشتر معلمان مهارت ها و دانش لازم برای ارائه دروس با کیفیت کافی را ندارند.

معلمان گیتار اغلب توانایی های تدریس خود را دست بالا می گیرند، بنابراین حتی اگر معلمی را پیدا کنید که ادعا می کند آموزش او برای بچه های خردسال عالی است، انتظار نتایج عالی را نداشته باشید.

تفاوت حداقل سن و بهترین سن برای شروع یادگیری گیتار

بین حداقل سن برای یادگیری گیتار و بهترین سن ​​برای شروع یادگیری گیتار تفاوت وجود دارد. در حالی که من حداقل سن 6 سالگی را پیشنهاد می کنم، بهترین سن ​​برای شروع احتمالا بالاتر است. بهترین سن برای شروع آموزش گیتار زمانی است که هنرجو مشتاق یادگیری گیتار باشد. برای برخی از دانش آموزان، بهترین سن برای شروع یادگیری 6 سال است. برای برخی دیگر، این سن می تواند 9 یا 14 یا 28 باشد. پس از حداقل سن 6 سالگی، کودک به اندازه کافی مهارت های حرکتی ظریف خواهد داشت تا بتواند به طور موثر این ساز را یاد بگیرد. بخش مهم دیگر این پازل انگیزه است.

به عنوان یک معلم گیتار، می توانم با اطمینان بگویم که هنرجویانی که انگیزه تمرین دارند، دانش آموزانی هستند که موفق می شوند. اگر دانش آموز برای تمرین انگیزه نداشته باشد، پیشرفت نخواهد کرد.

 

آیا فرزند شما واقعاً می خواهد گیتار یاد بگیرد یا شما می خواهید او گیتار یاد بگیرد؟

شنیدن این موضوع برای برخی از والدین سخت است، اما علاقه مند کردن کودکان به یادگیری گیتار تقریباً در همه شرایط کارساز نیست. اگر فرزندتان علاقه‌مند به گیتار نیست، او را مجبور به یادگیری گیتار نکنید. این نه تنها یک تجربه ناامید کننده خواهد بود، بلکه ممکن است احتمال علاقه به یک ساز دیگر در آینده را نیز از بین ببرد. به کودک خود فرصت دهید تا علایق خود را کشف کند. اگر 5 سال دیگر طول بکشد تا کودک شما به گیتار علاقه پیدا کند، صبر کنید تا او مقداری علاقه پیدا کند، سپس آن علاقه را پرورش دهید.

12

5 علامت که می تواند به شما بگوید چه زمانی کودک شما آماده نواختن گیتار است

 کودک شما باید علائم زیر را نشان دهد:

1- کودک شما علاقه شدیدی به نواختن گیتار نشان می دهد. اگر فرزندتان بخواهد ستاره راک باشد حتی از سنین پایین، متوجه خواهید شد. اگر کودک شما علاقه شدیدی نشان دهد، یادگیری گیتار برای او بسیار آسان تر می شود و این تمایل آنها را برای یادگیری ترغیب می کند.

2- کودک شما می تواند حداقل 30 دقیقه تمرکز کند. وقتی به بررسی سن شروع آموزش گیتار می پردازید، مهم است که به مدت زمانی که کودک شما می تواند تمرکز کند توجه کنید. در حالی که نواختن گیتار سرگرم کننده است، دانش آموزان باید بتوانند حداقل 30 دقیقه تمرکز کنند.

3- کودک شما برای تمرین گیتار انگیزه دارد. تمرین منظم برای دانش آموزان برای گذر از منحنی یادگیری اولیه مهم است. در ابتدا، ممکن است والدین نیاز به کمک به فرزندان خود داشته باشند تا زمان تمرین خود را در طول هفته مدیریت کنند، به خصوص اگر آنها تازه شروع به یادگیری گیتار  کرده باشند.

4- کودک شما مهارت اولیه انگشت گذاری را دارد. نواختن گیتار به قدرت انگشت قابل توجهی نیاز ندارد، اما داشتن مهارت اولیه انگشت گذاری، یادگیری آهنگ ها و ایجاد اعتماد به نفس را برای مبتدیان بسیار آسان تر می کند.

5- فرزند شما برای شروع آموزش گیتار به اندازه کافی بالغ است. سن نباید تنها عاملی باشد که تعیین کند آیا فرزند شما برای یادگیری گیتار آماده است یا خیر. برای یادگیری گیتار، بچه ها باید بلوغ کافی برای گوش دادن به معلم خود را داشته باشند.

 

 در اینجا چندین نکته وجود دارد که می توانید برای کمک به کودک خود هنگام شروع گیتار از آنها استفاده کنید:

-گیتار مناسب را انتخاب کنید. همه گیتارها برابر نیستند و دانستن اینکه کدام گیتار برای مبتدیان بهترین است می تواند کودک شما را آماده کند تا با اعتماد به نفس و موفقیت بنوازد. این نکته بسیار مهم و حائز اهمیت است، زیرا یک گیتار با اندازه نامناسب می تواند یک تجربه ارزشمند را به تجربه ای خسته کننده تبدیل کند. چندین گیتار را امتحان کنید و به چند سایز (اندازه کامل، نیم سایز و غیره) نگاه کنید تا بفهمید چه چیزی برای کودک شما مناسب‌تر است.

-از پیک گیتار استفاده کنید مخصوصاً برای بچه‌هایی که انگشتان حساسی دارند. ضخامت های مختلف را امتحان کنید تا بهترین مورد را برای خود پیدا کنید. برای تسلط بر استفاده از پیک به راهنمایی یک مربی گیتار و کمی تمرین نیاز است، اما یادگیری این مهارت در نهایت نتیجه خواهد داد.

-هر روز تمرین کنید حتی اگر فقط 20 دقیقه باشد. تمرین کوتاه‌تر و مکرر موثرتر از تمرین طولانی‌تر و گهگاهی است. سعی کنید با برنامه ریزی زمانی برای تمرین هر روز به فرزندتان کمک کنید تا آنچه را که در کلاس می آموزد حفظ کند.

-یک تیونر الکتریکی بخرید. کوک کردن گیتار برای دانش آموزانی که نواختن گیتار را یاد می گیرند ضروری است! و تیونرهای گیره ای روشی ارزان و آسان برای کوک کردن گیتار هستند.

-با دیگران گیتار بزن. یادگیری موسیقی با افراد دیگر یک راه سرگرم کننده و موثر برای به کارگیری مفاهیم آموخته شده است و این امر روند یادگیری را بسیار تسریع می کند.

 

guitaro.logo_

گیتارو

گیتارو مرکز تخصصی خرید انواع گیتار با ارزانترین قیمت در ایران و ارسال فوری به سراسر کشور همراه با مشاوره و راهنمای خرید جهت انتخاب بهترین گیتار

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *