guitaro.logo
8 چیزی که نوازندگان مبتدی گیتار باید بیاموزند

8 چیزی که نوازندگان مبتدی گیتار باید بیاموزند

یادگیری گیتار یک سفر طولانی اما پربار است و این چیزی است که قبل از شروع باید بدانید. وقتی شروع به یادگیری گیتار می کنید شما نمی دانید چه چیزی را باید یاد بگیرید، چگونه آن را یاد بگیرید و به چه ترتیبی. اینکه آیا آنچه را که میخواهید یاد بگیرید چقدر طول می کشد، و بسیاری از سوالات دیگر که هنوز پاسخی برای آنها ندارید در ذهن هر نوازنده مبتدی وجود دارد. در این مقاله، من به برخی از این موضوعات مهم می پردازم تا شما برای این سفر شگفت انگیز یعنی یادگیری نواختن گیتار آماده شوید. چیزهای زیادی وجود دارد که نوازندگان مبتدی بهتر است اول آنها را یاد بگیرند. من در این مقاله 8 چیزی را که نوازندگان مبتدی باید  اول بیاموزند را به شما یادآوری میکنم تا بتواند راهنمای شما در مسیر پر پیچ و خم و البته لذت بخش یادگیری گیتار باشد. در ادامه با گیتارو همراه باشید. 

8 چیزی که نوازندگان مبتدی گیتار باید بیاموزند

1. آناتومی گیتار

اولین چیزی که نوازندگان مبتدی گیتار باید بیاموزند آشنایی با آناتومی گیتار است. قبل از اینکه رانندگی ماشین را یاد بگیرید، همه قطعات  ماشین و کاربردهایشان به شما آموزش داده می شود. همین امر در مورد یادگیری نحوه نواختن گیتار نیز صدق می کند. قبل از اینکه بتوانید نوازندگی را شروع کنید، باید بدانید قسمت های مختلف گیتار چه هستند و چه کار می کنند. بنابراین لازم است کمی زمان بگذارید تا گیتار را بشناسید.  در زیر تصویر آناتومی از تمام اجزای گیتار آکوستیک و الکتریک را می بینید.

1 1

 

2. چگونه یک گیتار را در دست بگیریم

این کار در نگاه اول ممکن است ابتدایی به نظر برسد، اما توصیه می شود برای شروع کار روی حالت نشسته گیتار را دست بگیرید و روی یک صندلی که ارتفاع معمولی دارد بنشینید. پای راست را حدود 10 سانت بلند کنید و گیتار را روی پای راست قرار دهید و به بدنتان تکیه دهید.  یادگیری نحوه صحیح نگه داشتن گیتار با قرار دادن دست چپ روی گردن و دست راست روی سوراخ صدا برای ایجاد بهترین صدای ممکن از گیتار ضروری است. اگر چپ دست هستید نگران نباشید، راه حل هایی برای شما وجود دارد! یک راه حل این است که سیم های گیتار را به اطراف بچرخانید، سیم ها را کاملاً معکوس کنید و گیتار را با دست راست خود روی گردن بگیرید. 

 

3. چگونه یک گیتار را کوک کنیم

هیچ چیز به اندازه تمرین روی یک گیتار بدون کوک، یادگیری نحوه نواختن گیتار را به تعویق نمی اندازد. به همین دلیل است که توصیه می کنیم قبل از هر چیز یاد بگیرید که چگونه یک گیتار را کوک کنید! برای اینکه یاد بگیرید چگونه گیتار را کوک کنید ابتدا باید یک تیونر تهیه کنید و طرز کار با آن را یاد بگیرید. تیونر در کوک کردن و میزان نمودن مطلوب گیتار به شما یاری می رساند. 

 

4. چگونه یک گیتار را سیم بزنیم

4

زمانی فرا خواهد رسید که چگونه نواختن گیتار را می آموزید و سیم های جدید براق شما درخشش خود را از دست می دهند. این را زمانی متوجه خواهید شد که سیم‌ها تغییر رنگ داده‌اند. دانستن نحوه تعویض سیم ها یک مهارت عالی است و تضمین می کند که گیتار شما همیشه بهترین صدا را دارد. فروشگاه گیتار محلی شما می تواند شما را در مورد بهترین سیم با توجه به گیتار، سبک نوازندگی و سطح مهارت شما راهنمایی کند. تعویض سیم گیتار یک فرآیند ساده است و نکات و ترفندهایی دارد که لازم است برای تعویض سیم گیتار آنها را بدانید.

5. نحوه خواندن آکوردها

نحوه پخش آکوردهای گیتار بسیار ساده هستند. آنچه شما به آن نگاه می کنید در واقع نموداری است از اینکه دقیقاً چه رشته هایی را باید با کدام انگشتانتان فشار دهید. یک ترفند عالی برای یادگیری نحوه نواختن گیتار و نواختن آکورد، یادگیری آهنگ های ساده مانند Bad Moon Rising است. 

 

6. نحوه پخش آکوردهای باز

آکورد به سه یا بیش از سه نت گفته می شود و آکوردهای باز، به بیان ساده، آکوردهایی هستند که در آنها تمام سیم ها فشرده نشده باشند و این  یکی از اولین مهارت هایی هستند که یک گیتاریست در هنگام یادگیری نحوه نواختن گیتار باید بداند. با یک آکورد باز بسیار ابتدایی مانند G شروع کنید. پس از تسلط بر یک آکورد باز، آکورد باز دوم را یاد بگیرید. سپس، انتقال بین دو آکورد را تمرین کنید. به ساخت آکوردهای خود ادامه دهید تا زمانی که بتوانید به راحتی بین تمام آکوردهای اصلی جابجا شوید!

 

7. ریتم زدن با گیتار

ملودی سازی یا ریتم زدن با گیتار بسیار پر کاربرد بوده و لازم است هر نوازنده گیتار آن را از ابتدا یاد بگیرد. اما اگر شما ریتم زدن را بلد نیستید نگران نباشید! همه وقتی شروع به یادگیری گیتار می کنند، این را تجربه می کنند. کاری که می توانید انجام دهید این است که از مترونوم استفاده کنید و به آرامی تمرین کنید که یک یا دو آکورد خود را با ریتم بنوازید.

 

8. نحوه اجرای آکوردهای پاور

آکوردهای پاور یک آکورد نت هستند که عمدتاً در موسیقی راک استفاده می شوند. آنها از نظر فنی دوتایی هستند و از نت های پایه و پنجم تشکیل شده اند. با توجه به آکوردهای قدرتی که فقط به دو یا سه انگشت روی فرت نیاز دارند، هنگام یادگیری نحوه نواختن گیتار، نواختن آنها آسان و سرگرم کننده است. به‌علاوه، دسته‌ای از آهنگ‌های راک بر اساس آکوردهای پاور ساخته شده‌اند، بنابراین چیزهای زیادی برای یادگیری در آنها وجود دارد. کوکائین از اریک کلاپتون و Smoke on the Water از Deep Purple دو آهنگ فوق‌العاده هستند که برای نواختن آنها باید از آکوردهای پاور استفاده کنید.

 

 

 

 

guitaro.logo_

گیتارو

گیتارو مرکز تخصصی خرید انواع گیتار با ارزانترین قیمت در ایران و ارسال فوری به سراسر کشور همراه با مشاوره و راهنمای خرید جهت انتخاب بهترین گیتار

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *