guitaro.logo
چگونه انگیزه خود را برای تمرین گیتار حفظ کنیم؟

چگونه انگیزه خود را برای تمرین گیتار حفظ کنیم؟

برای بسیاری از نوازندگان گیتار، حفظ انگیزه برای تمرین مداوم دشوار است. شما می خواهید گیتار بزنید اما انگیزه لازم برای ادامه دادن ندارید. در این مقاله مجموعه ای از نکات را که به شما کمک می کند انگیزه خود را برای نواختن گیتار حفظ کنید آورده ام. ما در مقاله ایی دیگر در مورد اینکه چطور کودک خود را به یادگیری علاقه مند کنیم صحبت کردیم و در این مقاله راههای حفظ انگیزه برای تمرین و یادگیری گیتار را بررسی خواهیم کرد. یادتان باشد میزان انگیزه برای یادگیری تنها عامل تعیین کننده ای است که می تواند به شما کمک کند تا به یک نوازنده عالی گیتار و یا یک نوازنده متوسط تبدیل شوید.

چگونه انگیزه خود را برای تمرین گیتار حفظ کنیم؟

1. اهداف کوتاه مدت تعیین کنید و منظم بمانید

یکی از راههای حفظ انگیزه خود در تمرین گیتار تعیین اهداف کوتاه مدت و تلاش برای رسیدن به آنها می باشد. انگیزه یادگیری به تجربه حس موفقیت در شما بستگی دارد. اهداف کوتاه مدت معمولاً به شما امکان می دهد زودتر و بیشتر احساس موفقیت کنید. مهم است که مطمئن شوید این اهداف را سازماندهی می کنید. بسیاری از نوازندگان گیتار به صورت سازماندهی نشده و بی اثر تمرین می کنند.

  برای پیشرفت در نواختن گیتار باید برای هر تمرین روتین اهدافی داشته باشید. اهداف می توانند ساده یا پیچیده باشند. به عنوان مثال، یادگیری آهنگ مورد علاقه شما یک هدف کوتاه مدت است و یک هدف بلند مدت یادگیری 50 آهنگ مورد علاقه شما خواهد بود. شما باید هر دو نوع هدف را تعیین کنید و برای رسیدن به آنها تلاش کنید. اگر هیچ هدفی ندارید، درجلسه تمرین تمرکز نخواهید داشت.

ممکن است چندین هدف داشته باشید که روی آنها کار می کنید. اگر هنگام نواختن گیتار متوجه شدید که تمرکز ندارید، اهدافی را ایجاد کنید که می توانید دنبال کنید.

2. یک ذهنیت مثبت ایجاد کنید

برای بهتر شدن در نواختن گیتار، به یک ذهنیت مثبت نیاز دارید. شما باید حواس خود را روی ساز خود متمرکز کنید. باید درک کنید که برای تبدیل شدن به یک نوازنده ماهر گیتار زمان زیادی نیاز است. هر چه زمان بیشتری را به تمرین اختصاص دهید، نتیجه بهتری خواهید گرفت. با ایجاد یک ذهنیت مثبت، می توانید مطمئن شوید که در مسیر تسلط بر ساز خود خواهید بود.

داشتن ذهنیت مثبت به شما کمک می کند به اهدافی که برای خود تعیین کرده اید برسید. احساسات منفی شما مانع پیشرفت شما می شود. خودتان را با سایر نوازندگان مقایسه نکنید. موسیقی ای که ایجاد می کنید سبک منحصر به فرد شما خواهد بود. عوامل حواس پرتی را در فضای تمرین خود حذف کنید. شما برای بهبود روال تمرین خود به محلی نیاز دارید که عاری از حواس پرتی باشد.

 

3. برای تمرین نکردن بهانه نیاورید

یکی از بدترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که برای تمرین نکردن بهانه بیاورید. ممکن است شغلی داشته باشید یا به مدرسه بروید. اینها بهانه ای برای تمرین نکردن نیستند. حتی اگر بتوانید فقط 15 دقیقه در روز برای تمرین پیدا کنید حتی همین زمان کم هم می تواند شما را به هدفتان که کسب مهارت در نواختن گیتار است برساند.

اگر تمرین نکنید هرگز به اهداف خود به عنوان یک نوازنده نخواهید رسید. تسلط بر گیتار زمان زیادی می برد. هر چه بیشتر تمرین گیتار خود را به تعویق بیندازید امکان پیشرفت شما سخت‌تر خواهد بود و مطالبی را که یاد گرفته اید فراموش خواهید کرد.

4. هنگام دستیابی به اهداف به خود پاداش دهید

یکی از راهکارهای تمرین موثر در یادگیری گیتار این است که به خودتان جایزه بدهید و یک سیستم پاداش ایجاد کنید که به شما انگیزه تمرین دهد. وقتی همه آن اهداف کوتاه مدت را تعیین می کنید، به همان اندازه مهم است که انگیزه هایی برای رسیدن به آن اهداف تعریف کنید. این جوایز به شما کمک می کند تا انگیزه خود را برای ادامه یادگیری و پیشرفت در مسیر اهدافی که تعیین کرده اید حفظ کنید.

ایده های پاداش می تواند یک بلیت کنسرت برای دیدن اجرای زنده یکی از گروه‌های موسیقی مورد علاقه‌تان، شام در یک رستوران محلی با گروه‌های موسیقی زنده و یا یک روز بدون تمرین  و دادن استراحت به انگشتان تان باشد.

33
 

5. از طرز فکر خود آگاه باشید

وقتی به این فکر می کنید که چگونه برای تمرین گیتار انگیزه خود را حفظ کنید، طرز فکر فعلی شما چیست؟ آیا تمرین گیتار را کسل کننده و تکراری می بینید؟ با خودت صادق باش! برای به دست آوردن انگیزه برای تمرین گیتار، باید یاد بگیرید که چگونه یک برنامه تمرینی منظم ایجاد کنید که به شما کمک کند از یادگیری لذت ببرید.

تمرین گیتار باید فرصتی برای بهبود توانایی های شما باشد و اگر ذهن کنجکاوی داشته باشید، شما را به یادگیری و تمرین بیشتر سوق می دهد.

6. فهرستی از آهنگ هایی برای یادگیری تهیه کنید

یکی از راههای حفظ انگیزه برای تمرین گیتار این است که فهرستی از آهنگ هایی برای یادگیری تهیه کنید. با یادگیری طیف وسیعی از آهنگ ها، نواختن گیتار خود را بهبود بخشید. فهرستی از آهنگ هایی که می خواهید یاد بگیرید تهیه کنید. وقتی آهنگ هایی برای نواختن داشته باشید که به نظرتان هیجان انگیز یا الهام بخش است، انگیزه بیشتری خواهید داشت. آهنگ‌های جدید را به لیست خود اضافه کنید. و مطمئن شوید که آهنگ‌های قدیمی‌تر را هنگام تمرین مرور می‌کنید.

سعی کنید آهنگ هایی اضافه کنید که سطوح دشواری مختلفی دارند. اگر تازه کار هستید، با آهنگ‌های ساده شروع کنید، زیرا این آهنگ‌ها به شما انگیزه می‌دهند تا بتوانید آن‌ها را اجرا کنید. اگر نوازنده گیتار ماهرتری هستید، آهنگ هایی را که برایتان دشوار است یاد بگیرید.

7. با افرادی که در حال یادگیری گیتار هستند ارتباط برقرار کنید

به اشتراک گذاری تجربه یادگیری خود با دیگران می تواند به طرق مختلف به شما کمک کند. یک دوست تمرینی می تواند به شما کمک زیادی کند. اگر نزدیک دوست تمرینی خود زندگی می کنید، با هم تمرین کنید. مرتباً با دوست تمرینی خود تماس بگیرید و برای حفظ انگیزه یکدیگر جملات تشویق کننده و انگیزشی به هم بگویید.

4

8. پخش زنده موزیسین های بزرگ را تماشا کنید

تماشای نوازندگی زنده موسیقی‌دانان بزرگ می‌تواند یکی از بزرگترین منابع الهام بخش برای حفظ انگیزه برای تمرین گیتار باشد. تماشای اجرای زنده یک گیتاریست بزرگ می تواند به شما بفهماند که همه اینها با یک تمرین معمولی امکان پذیر است. اگر نمی‌توانید در آینده نزدیک به یک کنسرت برسید، کنسرت‌های زیادی در یوتیوب آپلود شده‌اند که می‌توانید همین الان تماشا کنید.


9. گیتار خود را جلوی چشم قرار دهید

وقتی برنامه‌های تلویزیونی را می‌بینید که خانه‌ گیتاریست های معروف را به نمایش می‌گذارند، متوجه می‌شوید که آنها معمولاً در هر اتاق خانه‌شان یک گیتار دارند. داشتن یک گیتار در معرض دید یک عامل بزرگ در حفظ انگیزه برای نوازندگان گیتار است که باید آن را از افراد حرفه ای یاد بگیرید.

123 2

10. تعیین اهداف بلند مدت را فراموش نکنید

مهم است که فراتر از اهداف کوتاه مدت خود در مورد آنچه که می خواهید در بلندمدت به دست آورید فکر کنید. اگر اهداف بلندمدت خود را درک کنید، ایجاد یک روال تمرینی مناسب بسیار آسان تر خواهد بود.

 

11. همیشه به یادگیری ادامه دهید

همیشه چیز جدیدی برای یادگیری در گیتار وجود دارد. روش های علمی یادگیری سریعتر گیتار می توانند به شما کمک کنند تا یادگیری سریعتر اتفاق بیفتد اما آنچه مهم است این است که برای اینکه انگیزه خود را حفظ کنید، باید همیشه به یادگیری ادامه دهید. با یادگیری چیزهای جدید، انگیزه کافی برای تلاش دارید. ممکن است مهارت جدیدی در گیتار وجود داشته باشید که دوست دارید آن را بیاموزید یا یک سبک موسیقی جدید که دوست دارید آن را کشف کنید. بسیاری از ویدئوهای آنلاین، کتاب های درسی و سایت های عالی در دسترس هستند.

که در آنها طیف گسترده ای از موارد رایگان را برای کمک به یادگیری مفاهیم جدید گیتار پیدا خواهید کرد. سایت های دیگری نیز وجود دارند که اشتراک پولی را ارائه می دهند. یوتیوب طیف وسیعی از ویدیوهای در مورد نواختن گیتار دارد که این فیلم های آموزشی و سایر فیلم ها همگی رایگان می باشند.

guitaro.logo_

گیتارو

گیتارو مرکز تخصصی خرید انواع گیتار با ارزانترین قیمت در ایران و ارسال فوری به سراسر کشور همراه با مشاوره و راهنمای خرید جهت انتخاب بهترین گیتار

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *