guitaro.logo
پاسخ به سوالات متداول در مورد گیتار

پاسخ به سوالات متداول در مورد نحوه یادگیری گیتار

اگر به یادگیری گیتار فکر می کنید شروع به یادگیری یا عدم آن می تواند تصمیم سختی برای شما باشد. یادگیری یک ساز مانند گیتار به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد. در این راهنما من به رایج ترین سوالاتی که مردم درباره نحوه یادگیری گیتار، مزایای یادگیری گیتار و سایر سوالات متداولی که در این زمینه دارند پاسخ خواهم داد. توصیه های متناقضی در مورد یادگیری گیتار به صورت آنلاین وجود دارد، بنابراین در این راهنما سعی کرده اییم تا آنجا که ممکن است به بسیاری از سوالات شما پاسخ دهم. این راهنما شامل درس ها و همه چیزهایی است که در مورد گیتار و نواختن آن باید بدانید.

 

یادگیری گیتار چه مزایایی دارد؟

آموختن گیتار هماهنگی را بهبود می بخشد. همه در ابتدا از گیتار لذت می برند. اما با تمرین یک هماهنگی بسیار قوی بین دستان شما ایجاد می شود و این هماهنگی به سایر زمینه های زندگی شما نیز منتقل می شود و تمرکز را افزایش می دهد. یادگیری گیتار نیاز به تمرکز زیادی دارد. هر بار که برای تمرین می نشینید، قدرت تمرکز شما کمی بهبود می یابد. به همین دلیل است که بچه های مدرسه ای که گیتار یاد می گیرند بهبود زیادی را در دروس خود مشاهده می کنند.

تمرکز آنها برای همه چیز بهبود می یابد چرا که گیتار ذهن شما را تیز نگه می دارد ممکن است در ابتدا متوجه هیچ تغییری نشوید اما با تمرین بیشتر گیتار، تیزهوشی ذهنی شما به تدریج بهبود می یابد. این که بتوانید در پایان یک روز پر استرس گیتار خود را بردارید و از پخش موسیقی لذت ببرید یک مزیت بزرگ است. اگر از گوش دادن به موسیقی لذت می برید، یادگیری نواختن گیتار درک عمیق تری از موسیقی به شما می دهد.

گوش های شما شروع به مشاهده جزئیات بیشتر در آهنگ هایی می کند که از آنها لذت می برید. دلیل اینکه بسیاری از مردم در تمام طول زندگی خود به یادگیری و نواختن گیتار پایبند هستند این است که این سرگرمی بسیار مفید است.

 

یادگیری گیتار چه معایبی دارد؟

در حالی که مزایای یادگیری گیتار واقعاً قابل توجه است اما معایبی نیز باید در نظر گرفته شود. هنگامی که برای اولین بار شروع به یادگیری گیتار می کنید ممکن است انگشتان دست شما درد بگیرد. شما از ماهیچه هایی استفاده می کنید که قبلاً استفاده نکرده اید و انگشتان خود را به شدت فشار می دهید. خبر خوب این است که این دردها از بین می روند. برای تبدیل شدن به یک گیتاریست خوب باید تمرینات زیادی انجام دهید.

اگر مشغله زیادی دارید و نمی توانید روزانه سی دقیقه برای تمرین گیتار آزاد کنید یادگیری گیتار ممکن است برای شما مشکل باشد. مهم است که به خاطر داشته باشید که دردهای رو به رشد و سرخوردگی هایی که احساس می کنید موقتی هستند. هرچه بیشتر تمرین کنید و به خودتان فشار بیاورید زودتر می توانید از نواختن گیتار لذت ببرید. 

 

یادگیری گیتار چقدر سخت است؟

در ابتدا یادگیری گیتار سخت است اما هرچه بیشتر به آن پایبند باشید آسان تر می شود. هرچه بیشتر تمرین کنید نواختن گیتار راحت تر خواهد بود. به همین دلیل است که اکثر افرادی که گیتار را ترک می کنند در همان ابتدا این کار را انجام می دهند. یادگیری گیتار در ابتدا سخت است.

بنابراین آنها به اشتباه تصور می کنند که برای یادگیری گیتار آنقدر خوب نیستند. اما اگر آنها به تمرین ادامه می دادند بر این مرحله دشوار غلبه می کردند. اگر می خواهید گیتار یاد بگیرید متعهد شوید که مراحل اولیه سخت را پشت سر بگذارید. اگر بتوانید تمرین شش ماهه اول را پشت سر بگذارید متوجه می شوید که این کار آسان تر می شود.

 

آیا یادگیری گیتار برای مغز مفید است؟

یادگیری گیتار برای مغز شما بسیار مفید است. یادگیری هر چیز جدیدی به مغز شما کمک می کند تا شیوه های جدید تفکر را کشف کند. مهارتها و مفاهیم مختلفی برای یادگیری گیتار وجود دارد، بنابراین مغز شما فرصتهای زیادی برای رشد دارد. خبر خوب این است که همه این مزایای یادگیری گیتار به سایر زمینه های زندگی شما منتقل می شود. یادگیری گیتار نه تنها شما را در گیتار خوب می کند بلکه به شما کمک می کند تا در زمینه های دیگر زندگی خود روشن تر فکر کنید.

 

یادگیری گیتار چقدر طول می کشد؟

مدت زمان یادگیری گیتار بستگی به این دارد که می خواهید چگونه بنوازید. یادگیری آهنگ های ساده چند ماه طول می کشد در حالی که یادگیری تکنوازی ها و ریف های پیچیده ممکن است سالها طول بکشد. این یک موضوع مهم است و باید تصور واقع بینانه ای از مدت زمان لازم برای یادگیری گیتار داشته باشید.

 

یادگیری گیتار یا پیانو، کدام یک سخت تر است؟

یادگیری گیتار از برخی جهات سخت تر از پیانو است و از جهات دیگر یادگیری پیانو سخت تر از گیتار است. این دو ساز در نحوه نواختن کاملاً متفاوت هستند بنابراین مقایسه آنها دشوار است. اگر در حال تصمیم گیری برای یادگیری گیتار یا پیانو هستید نپرسید که یادگیری کدام یک دشوارتر است.

در عوض از خود بپرسید که واقعاً به یادگیری کدام علاقه دارید. فرض کنید که یادگیری هر دو به یک اندازه سخت خواهد بود و هر دو برای تمرین به تعهد زمانی یکسانی نیاز دارند. حالا با خودتان فکر کنید که مایل هستید برای یادگیری کدام یک تلاش کنید و به آن پایبند باشید.

 

آیا استعداد موسیقی ارثی است؟

با وجود باور عمومی استعداد موسیقی مهارتی است که می توانید با تمرین و تلاش فرا بگیرید. در حالی که برخی از افراد ممکن است سریعتر از دیگران این مهارت را توسعه دهند همه می توانند با تمرین کافی یک ساز موسیقی را بیاموزند. افرادی که هرگز متعهد به یادگیری گیتار نمی شوند  زیرا فکر می کنند استعداد ندارند سخت در اشتباهند. تمام معلمان گیتار اذعان دارند هیچ اثری از استعداد موروثی در افراد ندیده اند و دانش آموزان باید سخت کار  کنند و به طور منظم تمرین  کنند تا پیشرفت کنند.

و دانش آموزانی که تمرین نمی کنند پیشرفت نمی کنند. به همین سادگی. هرگاه می شنوید که کسی می گوید: “من سعی کردم گیتار یاد بگیرم اما استعداد آن را نداشتم و ترک کردم” ، این افراد به دلیل کمبود استعداد ترک نکردند. آنها این کار را ترک کردند زیرا حاضر نبودند مرحله سخت اولیه یادگیری گیتار را پشت سر بگذارند. اگر واقعاً می خواهید گیتار یاد بگیرید متعهد باشید که مرحله اولیه را پشت سر بگذارید. هنگامی که از آن مرحله عبور می کنید متوجه می شوید که استعداد موروثی یک افسانه است و تمرین چیزی است که استعداد ایجاد می کند.

 

اولین چیزی که هنگام نواختن گیتار باید یاد گرفت چیست؟

اولین چیزی که هنگام نواختن گیتار یاد می گیرید این است که چگونه گیتار را به درستی نگه دارید و نت های تک را بنوازید. یادگیری درست نواختن تک نت ها شما را برای سایر مهارت هایی که ممکن است بخواهید یاد بگیرید تنظیم می کند. یادگیری نواختن یک نت، مهارتی است که باید قبل از یادگیری آکورد یا ریف روی آن کار کنید.

تا زمانی که نتوانید یک نت بنوازید، نمی توانید آکورد بزنید، بنابراین هنگامی که برای اولین بار شروع به یادگیری گیتار می کنید روی نواختن تک نت ها تا حد ممکن تمرکز کنید. مهم است که از روش های تمرینی موثر در یادگیری گیتار  استفاده کنید. تمرینات انگشتی در این درس نقطه شروع عالی برای هر کسی است که گیتار یاد می گیرد. با ساده ترین تمرینات انگشت شروع کنید و از آنها برای تمرین نوت های تک استفاده کنید. هنگامی که توانستید نت های تک را به راحتی پخش کنید می توانید به مهارت های دیگر مانند آکورد بروید.

 

آیا امکان یادگیری گیتار به صورت آنلاین وجود دارد؟

بله یادگیری گیتار به صورت آنلاین نیز یکی از راههای یادگیری این ساز است، هر چند که یادگیری حضوری بر این نوع از یادگیری مقدم است. چرا که ممکن است فرد هنرجو اشکالاتی در نحوه گرفتن گیتار و یا آکورد گیری داشته باشد که تنها از طریق آموزش حضوری قابل رفع شدن می باشد. از مزایای آموزش گیتار به صورت آنلاین این است که در هر شرایطی می توان این نوع از آموزش را ادامه داد و محدودیت زمانی و مکانی ندارد. دسترسی به اساتید معتبر، قیمت بسیار مناسب، دسترسی به محتوای گسترده از دیگر مزایای این آموزش می باشد.

guitaro.logo_

گیتارو

گیتارو مرکز تخصصی خرید انواع گیتار با ارزانترین قیمت در ایران و ارسال فوری به سراسر کشور همراه با مشاوره و راهنمای خرید جهت انتخاب بهترین گیتار

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *