guitaro.logo
راهکارهای تمرین موثر در یادگیری گیتار

راهکارهای تمرین موثر در یادگیری گیتار

یکی از سوالاتی که ممکن است در طی یادگیری گیتار در ذهن شما بوجود بیاید این است که چگونه به طور موثر تمرین کنید و از زمان تمرین خود نهایت استفاده را ببرید. جدا از تعداد کل دقایقی که صرف تمرین می کنید، روش هایی که برای سازماندهی و انرژی بخشیدن به تمرین خود استفاده می کنید بیشترین تأثیر را بر نتایج شما خواهند داشت. یک سری روشهای علمی برای یادگیری سریعتر گیتار وجود دارد که وقتی در کنار تمرین موثر قرار بگیرند بدون شک شما را به نتایج رضایت بخشی خواهند رساند. کل زمانی که صرف تمرین کرده اید، بزرگترین عامل تعیین کننده سطح کلی توانایی شما در نواختن گیتار است.

و بعد کیفیت آن عمل اهمیت دارد. همه عوامل دیگر ثانویه هستند. یادگیری گیتار می تواند سخت باشد. سالها طول می کشد تا به خوبی تسلط پیدا کنید و زمان زیادی برای رسیدن به موفقیت لازم است. به همین دلیل است که همه ما باید از زمان تمرین خود حداکثر استفاده را ببریم و از هر مزیتی که می توانیم استفاده کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم. اگر می خواهید نتایج تمرین خود را به حداکثر برسانید این نکات را رعایت کنید.

 

راهکارهای تمرین موثر در یادگیری گیتار

روزانه تمرین کنید

تمرین روزانه! چه احساس کنید که کارتان خوب است یا نه به تمرین روزانه نیاز دارید. شاید انجام این کار  و تکرار درس های گذشته آن هم بصورت روزانه کمی کسل کننده باشد اما باید بدانید تنها راه رسیدن به نتیجه مطلوب در نوازندگی تمرین روزانه و موثر می باشد. چه نوازنده مبتدی باشید و چه حرفه ایی این تمرین روزانه می تواند نتایج کار شما را بهبود بخشد. شما باید ابتدا تفکر خود را در مورد کسل کننده بودن تمرین های روزانه کنار بگذارید و با دید بازتر و علاقه بیشتری تمرینات روزانه را انجام دهید.

 

هدف گذاری کنید

یکی از راهکارهای موثر در تمرین گیتار هدف گذاری است. هدف گذاری باعث حفظ انگیزه برای یادگیری گیتار می شود و اصولا هدف گذاری در هر کاری می تواند چراغ راه ما در رسیدن به نتیجه مطلوب باشد بخصوص اگر آن کار یادگیری نواختن گیتار باشد. با تعیین هدف مشخص و نقطه ایی که قرار است در آخر به آن برسیم باعث می شود با انگیزه و توان بیشتری تمرینات سخت خود را ادامه دهید چرا که بدون هدف تحمل سختی های کار واقعا سخت و مشقت بار خواهد بود.

 

یادداشت بردارید

دانش‌آموزانی که سریع‌تر یاد می‌گیرند آن‌هایی هستند که تمرین خود را با تعیین اهداف، یادداشت‌برداری و ثبت فعالیت‌های خود سازماندهی می‌کنند. یادداشت برداری نه تنها نکات مهمی را که در حین آموزش ممکن بود فراموش کنیم به ما یاد ما می آورد بلکه نکاتی را هم که از آموزش های قبلی در خاطرمان داشته اییم به ما یاآوری و به تثبیت آنها در مغز کمک شایانی می کند.

4 6

ایجاد یک فضای تمرین

مکانی را تنظیم کنید که بتوانید روزانه تمرین کنید. هر چه زمان بیشتری را صرف آماده شدن برای تمرین کنید، زمان کمتری برای تمرین خواهید داشت. فضای تمرین شما فقط به یک صندلی و لوازم جانبی مورد استفاده شما نیاز دارد. و شما باید بتوانید در هر زمان بدون اتلاف وقت برای تمرین آماده شوید.

 

از حواس پرتی خودداری کنید

یکی از راهکارهای تمرین موثر در یادگیری گیتار این است که از حواس پرتی خودداری کنید. در صورت امکان، تمرین خود را طوری ساختار دهید که هیچ مزاحمتی وجود نداشته باشد. این شامل خانواده یا هم اتاقی ها، تلفن های همراه و رایانه می شود. متأسفانه تنها نگه داشتن صرف یک ساز در دستان شما کافی نیست و باید هر چیزی را که می تواند توجه شما را از یادگیری گیتار پرت کند به حداقل برسانید و در صورت لزوم از خود دور کنید.

 

حتی در سفر تمرین کنید

 برخی از نوازندگان حرفه ایی گیتار هنگام اقامت در خانه بستگان خود، نشستن در قطار یا حتی پیاده روی هم تمرینات خود را پیگیری می کنند. این بدان معنی است که شما در هیچ شرایطی نباید تمرینات روزانه خود را لغو کنید چرا که با این کار آمادگی ذهنی شما برای یادگیری گیتار رفته رفته کمتر خواهد شد. پس تلاش کنید ذهن تان را همیشه آماده یادگیری و تمرین گیتار نگه دارید. 

3 10

زمان تعیین کنید

با خودتان قرار بگذارید همانطور که مکانی را برای تمرین تعیین می کنید، باید زمانی را نیز برای تمرین تعیین کنید. بهترین زمان روز برای هرکسی متفاوت است، موفق ترین یادگیرندگان گیتار کسانی هستند که ساعت مشخصی از روز را به تمرین اختصاص می دهند. در صورت امکان، تمرین گیتار را در برنامه روزانه خود قرار دهید. صبح یکی از معدود اوقاتی است که به ندرت توسط برنامه های دیگر اشغال می شود. به عنوان مثال، اگر معمولاً ساعت 7 صبح از خواب بیدار می شوید، می توانید تمرین را از ساعت 7:30 شروع کنید. سعی کنید زمانی را انتخاب کنید که به ندرت مختل شود و همیشه آزاد باشد.

 

روی تمرین خود تمرکز داشته باشید

 در هر بازه زمانی معینی برای نواختن گیتار خود تمرکز داشته باشید. ممکن است تصمیم بگیرید که به مدت دو ماه روی ریتم خود تمرکز کنید. یا ممکن است بخواهید به مدت یک ماه بر مهارت های بداهه نوازی خود تمرکز کنید. گیتار آموزانی که بهترین نتایج را دارند، آنهایی هستند که بیشترین تمرکز را دارند. تمرکز لازمه یادگیری گیتار است و در هر لحظه از زمان، شما فقط می توانید یک جنبه از گیتار را یاد بگیرید.

 

 

 

guitaro.logo_

گیتارو

گیتارو مرکز تخصصی خرید انواع گیتار با ارزانترین قیمت در ایران و ارسال فوری به سراسر کشور همراه با مشاوره و راهنمای خرید جهت انتخاب بهترین گیتار

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *