guitaro.logo
هر آنچه برای نواختن گیتار الکتریک نیاز دارید

هر آنچه برای نواختن گیتار الکتریک نیاز دارید

هنگامی که به فکر خرید یک ساز هستید برخی از سازها را می توانید بخرید و فوراً شروع کنید. اما برخی دیگر مانند گیتار الکتریک، قبل از اینکه بتوانید به درستی شروع به نواختن کنید، به لوازم جانبی و قطعات اضافی نیاز دارند. بنابراین باید از خود بپرسید دقیقاً چه چیزی برای یک گیتار الکتریک نیاز دارید؟ اصولی که برای نواختن گیتار نیاز دارید چیست؟ حداقل چیزی که برای نواختن گیتار الکتریک نیاز دارید یک گیتار، یک آمپر، یک کابل و پیک است.

برخی از قطعات اضافی دیگری هم وجود دارد که احتمالاً لازم خواهید داشت مانند بند، تیونر، کیف و موارد دیگر. اما برای شروع، این 4 چیز بسیار ابتدایی به شما امکان می دهد تا نواختن گیتار الکتریک را شروع کنید. در این پست تمام تجهیزات و لوازم جانبی مورد نیاز گیتار الکتریک را بررسی و آنها را به موارد ضروری و غیر ضروری تقسیم می کنیم تا بتوانید در اسرع وقت شروع کنید!

برای انتخاب گیتار الکتریک باید به سه نکته اصلی توجه کنید:

-صدا

احساس

-ظاهر

هر سه واقعا مهم هستند. شما باید گیتاری را انتخاب کنید که به نظر شما خوب باشد و لحن عالی داشته باشد. شما همچنین باید مطمئن شوید که احساس درستی نسبت به آن گیتار دارید. آیا گردن شما با آن گیتار راحت است؟ آیا می توانید به راحتی با آن بنشینید و بایستید؟ اینها همه سؤالات مهمی هستند، به ویژه برای یک مبتدی. برخی از گیتاریست ها ممکن است فکر کنند که در نظر گرفتن ظاهر به عنوان یک اولویت کمی سطحی است، اما من فکر می کنم واقعاً مهم است. اگر گیتار برای شما خوب به نظر برسد، احتمالاً با اشتیاق بیشتری با آن تمرین خواهید کرد.

عناصر گیتار الکتریک

شکل بدن: اکثر گیتارهای الکتریک دارای طرح تک یا دو برش هستند. همچنین اشکال منحصر به فرد دیگری مانند Flying V وجود دارد. این اشکال بر ظاهر و احساس گیتار تأثیر می گذارد.

نوع بدنه: سه نوع اصلی بدنه وجود دارد: توخالی، نیمه توخالی و برقی. گیتارهای توخالی صدای آکوستیک‌تری دارند و نسبت به گیتارهای جامد توانایی کمتری در کنترل اعوجاج دارند. 

پیکاپ ها: پیکاپ ها مسئول تشخیص صدای سیم ها هستند. انواع مختلف پیکاپ می توانند تن های بسیار متفاوتی تولید کنند. سه نوع اصلی پیکاپ وجود دارد: تک کویل، P90 و هامباکر. تک کویل ها روشن ترین صدا را دارند، در حالی که هامباکرها برای ژانرهای سنگین تر عالی هستند، P90 ها جایی در بین این دو قرار می گیرند. 

Bridge: این به عنوان نقطه پایانی برای سیم های روی بدنه گیتار عمل می کند. دو نوع پل اصلی وجود دارد: شناور و ثابت. استفاده از پل های ثابت آسان است، در حالی که پل های شناور پیچیده تر هستند، اما به شما امکان می دهند یک افکت ویبراتو اضافه کنید.

گردن: گیتارهای مختلف شکل گردن متفاوتی دارند. برخی از گیتارهای الکتریک دارای گردن های ضخیم تری هستند که دارای پشتی گرد عمیق هستند، در حالی که برخی دیگر نازک هستند. هرچه گردن نازک‌تر باشد، نوازنده راحت‌تر می‌توانند دور گردن حرکت کند و سریع‌تر نوازندگی کند. البته این به ترجیح شخصی افراد بستگی دارد.

چوب تن: چوب های مختلف به کار رفته در فرت برد، بدنه و گردن، همگی بر ظاهر، صدا و احساس گیتار تأثیر می گذارند. 

5 1

هر آنچه برای نواختن گیتار الکتریک نیاز دارید

ابزار زیر حداقل ابزاری است که برای نواختن گیتار الکتریک نیاز دارید و بدون آنها نمی توانید تجربه کامل نواختن گیتار را به دست آورید.

گیتار

 خرید گیتار اولین قدم است. اگر مبتدی هستید زیاد خرج نکنید. ممکن است در نهایت از آن متنفر شوید و مقدار زیادی پول را برای چیزی که هرگز از آن استفاده نخواهید کرد هدر دهید. قبل از خرید، گیتارهای مختلف را  امتحان کنید. رفتن به فروشگاه گیتار و نواختن گیتارهای مختلف همیشه توصیه می شود. حتی اگر پیش از این هرگز ساز ننواخته‌اید یا گیتار به دست نگرفته‌اید، باز هم ایده خوبی است. زیرا گیتارها از نظر اندازه، وزن، شکل، عرض گردن، صدا و غیره متفاوت هستند. 

با در دست گرفتن برخی از آنها احساس راحتی بیشتری نسبت به دیگر گیتارها خواهید داشت. بنابراین بازدید حضوری بهترین راه برای خرید گیتار است. با این حال، قبل از خرید تحقیق زیادی انجام دهید. اگرچه خرید آنلاین اغلب گزینه های بیشتری پیش روی شما قرار می دهد. پس بهتر است هنگام خرید گیتار الکتریک خود، آن را در فروشگاه امتحان کرده سپس به صورت آنلاین سفارش دهید. 

ظاهر گیتار واقعا مهم نیست اما اگر ظاهر یک گیتار باعث می شود که شما آن را بردارید و بنوازید، خرید گیتاری که واقعاً ظاهر آن را دوست دارید بسیار مهم می‌شود.

یک برند معروف بخرید. اگر برندی بخرید که هیچ کس تا به حال نام آن را نشنیده است، ممکن است آن گیتار بد ساخته شده و ارزان و بی کیفیت باشد.

یک تقویت کننده یا آمپلی فایر

تقویت کننده ها ضروری هستند. آنها از طریق یک کابل به گیتار الکتریک شما متصل می شوند و به شما امکان می دهند صدا را افزایش دهید و صدای تولید شده را تغییر دهید. بسیاری از مردم به دلیل محدودیت‌های نویز بدون برق تمرین می‌کنند اما اگر می‌خواهید صدایی شبیه گروه‌ها و هنرمندان مورد علاقه خود داشته باشید، باید یک آمپلی فایر تهیه کنید.

 نواختن گیتار الکتریک بدون وصل کردن آن به آمپلی فایر امکان پذیر است، با این حال گیتار بسیار کم صدا و صدای بسیار نازکی خواهد داشت. اگر هم نمی‌خواهید یک آمپلی‌فایر نیز تهیه کنید، می‌توانید به جای آن به سراغ گیتار آکوستیک بروید.

44

یک کابل

شما نمی توانید انتظار داشته باشید که گیتار و آمپ شما به طور جادویی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. آنها به چیزی نیاز دارند که آنها را به هم پیوند دهد که یک کابل خواهد بود. بنابراین هنگامی که سیم ها را انتخاب می کنید یا می زنید، پیکاپ ها می توانند آن را به یک سیگنال الکتریکی تبدیل کرده و به تقویت کننده ای که آن را تقویت می کند ارسال کند. کابل ها همچنین می توانند بر صدا و آهنگ گیتار شما تأثیر بگذارند.

یک چیزی که می توانم بگویم که شما نباید چیزی فوق العاده ارزان و بد بخرید، زیرا کابل بی کیفیت می تواند باعث ایجاد نویز ناخواسته شود. بنابراین احتمالاً ایده خوبی است که کابلی از یک مارک معروف تهیه کنید که بتوانید به آن اعتماد کنید. هم از نظر کیفیت صدا و هم از نظر کیفیت ساخت.

اگر گیتار الکتریک شما دارای اتصال کابل در کناره است، به سراغ  کابل L شکل بروید، زیرا احتمال خم شدن آن در هنگام نشستن کمتر است. اما اگر گیتار شما نقطه اتصال را در قسمت جلوی بدنه دارد، پس از اتصال کابل مستقیم استفاده کنید.

یک تیونر

اگر گیتار شما کوک نباشد، هر چیزی که می‌نوازید اشتباه و افتضاح به نظر می‌رسد. اما به عنوان یک مبتدی نمی توانید گیتارتان را خودتان کوک کنید. بنابراین شما به یک تیونر الکترونیکی، پدال تنظیم یا حتی یک برنامه تیونر روی گوشی خود نیاز خواهید داشت. می توانید ظرف چند دقیقه یکی را دانلود کرده و از آن استفاده کنید. 

12 1

سیم ها

استفاده از سیم هایی که گیتار شما با آن عرضه می شود به این معنی است که نمی توانید مارک سیم را انتخاب کنید. هنگامی که برای اولین بار نواختن گیتار را یاد می‌گیرید، داشتن سیم‌های باریک‌تر یا سبک‌تر می‌تواند کمک کننده باشد، اگرچه نگه‌داشتن آن دردناک‌تر است. سیم هایی که از کارخانه روی گیتار می آیند اغلب خیلی خوب نیستند. شاید بهتر باشد بسته ای از سیم های Ernie Ball یا Elixir بخرید و آنها را عوض کنید.

3 4

لوازم جانبی بیشتر

اکنون ما تمام موارد ضروری را پشت سر گذاشته‌ایم، در ادامه موارد دیگری وجود دارد که بسیاری از گیتاریست‌ها هنگام نواختن گیتار الکتریک از آن‌ها استفاده می‌کنند.

 بند

بند بسیار ضروری است. بیشتر مردم در حالت نشسته گیتار را یاد می گیرند اما تمرین ایستادن در حین نوازندگی نیز ایده خوبی است. اگر قصد اجرای زنده را دارید، باید هنگام ایستادن راحت بنوازید. و حتی اگر قصد ندارید، باز هم بهتر است به نواختن ایستاده عادت کنید.

قفل بند

اگر از بند استفاده می کنید، باید به طور جدی از قفل های بند نیز استفاده کنید. از قفل بند برای محکم کردن بند شما روی گیتار استفاده می شود، و باعث می شود گیتار شما لیز نخورد. اگر گیتار از روی شانه شما بیفتد، ممکن است به آن آسیب برسد. 

پدال های افکت

اگر می‌خواهید صدای منحصربه‌فردتری ایجاد کنید پدال‌های افکت بهترین انتخاب برای شما هستند. آنها تقریباً توسط هر گیتاریست حرفه ای برای طیف وسیعی از افکت های مختلف استفاده می شوند. در اینجا برخی از محبوب ترین آنها آورده شده است.

پدال‌های اعوجاج: این پدال‌ها باعث پایداری زیادی می‌شوند، اغلب آن‌ها را روی صفحه پدال‌های پخش‌کننده فلزی خواهید یافت.

پدال های Overdrive: اگرچه اغلب با اعوجاج اشتباه گرفته می شود، پدال های اوردرایو کاملاً متفاوت هستند. آنها کمتر تهاجمی هستند و لحن خش تری به آن اضافه می کنند که به خوبی برای بلوز و راک مناسب است.

پدال‌های Reverb: این پدال‌ها طوری به نظر می‌رسند که انگار در یک سالن خالی واقعاً بزرگ بازی می‌کنید، بنابراین نوعی پژواک و عمق زیادی به لحن شما می‌دهد.

پدال‌های تاخیری: این‌ها یک آکورد یا نت را می‌گیرند و آن را به طور مکرر پخش می‌کنند.

پدال‌های تقویتی: از این پدال‌ها می‌توان برای افزایش صدا استفاده کرد. آنها به ویژه برای تک نوازی و بخش های گیتار لید مفید هستند.

پدال‌های EQ: اینها به شما امکان می‌دهند فرکانس‌های باس، تریبل و میانی را تنظیم کنید تا صدای تندتر یا گرم‌تری به شما بدهد.

پدال های جلوه های مدولاسیون: این شامل پدال های ترمولو، فازر می شود.

پدال‌های Wah: اینها توسط گیتاریست‌هایی مانند هندریکس و همچنین زاک وایلد، جو ساترینی و استیوی ری وان استفاده می‌شود.

کیس یا کیف

بسیاری از گیتارهای الکتریک همراه با کیف یا قاب‌ها عرضه می‌شوند، اما برخی از آن‌ها چنین نیستند، به خصوص اگر گیتار دست دومی می‌خرید. اگر می خواهید گیتار خود را حمل کنید، این یک قطعه بسیار ضروری است. شما می توانید انواع مختلفی از کیف های نرم و سبک گرفته تا کیف های سنگین را تهیه کنید. همچنین، کیس های مارک دار دارای برچسب قیمت بالاتری هستند.

کاپو

کاپو یکی از لوازم جانبی بسیار محبوب برای گیتار آکوستیک و الکتریک است. برای تغییر گام سیم‌ها، با نگه داشتن تمام سیم‌ها روی فرت استفاده می‌شود تا مجبور نباشید با انگشتان خود این کار را انجام دهید. همچنین اگر بخواهید آهنگی را با کلید دیگری بنوازید در حالی که هنوز از آکوردهای باز به جای آکورد نوار استفاده می کنید، کاپو واقعاً مفید است.

13

پایه گیتار

اگر نمی‌خواهید گیتار خود را در کیف خود نگه دارید و می‌خواهید آن را به نمایش بگذارید، باید یک پایه گیتار تهیه کنید. هرگز نباید گیتار را به دیوار بچسبانید، زیرا خطر لیز خوردن و افتادن آن بسیار زیاد است. به خصوص، وقتی می بینیم که پایه های گیتار چقدر ارزان هستند و می توانند به  راحتی گیتار ما را از آسیب های این چنینی حفظ کنند.

گیتارو یک سایت تخصصی در زمینه فروش گیتار است که انواع و اقسام گیتار را متناسب با بودجه و سلیقه شما ارائه می دهد. برای خرید می توانید از طریق سایت به ثبت سفارش بپردازید و در صورتی که به اطلاعات بیشتری نیاز داشتید با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

guitaro.logo_

گیتارو

گیتارو مرکز تخصصی خرید انواع گیتار با ارزانترین قیمت در ایران و ارسال فوری به سراسر کشور همراه با مشاوره و راهنمای خرید جهت انتخاب بهترین گیتار

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *