guitaro.logo
چگونه کودکمان ا به یادگیری گیتار علاقه مند کنیم؟

چگونه کودک خود را به یادگیری گیتار علاقه مند کنیم

علاقه به نواختن موسیقی از قرار گرفتن در معرض موسیقی ایجاد می شود، بنابراین اگر می خواهید کودک خود را مشتاق یادگیری گیتار کنید، باید به او اجازه دهید به موسیقی  گیتار گوش دهد یا اجراهای موسیقی گیتار را تماشا کند.

بگذارید بداند که با تمرین، خودش می تواند موسیقی و آهنگ جدیدی بسازد. برای اینکه فرزندتان به یادگیری نواختن گیتار و تمرین آن علاقه مند شود نکاتی وجود دارد که اگر در ادامه با گیتارو همراه باشید به جواب سوالات خود در مورد اینکه چگونه کودک خود را به یادگیری گیتار علاقه مند کنیم، خواهید رسید.

چگونه کودک خود را به یادگیری گیتار علاقه مند کنیم

گرایش به نواختن گیتار می تواند تجربه خوبی برای فرزند شما باشد. اغلب، بچه ها برای شروع آموزش گیتار هیجان زده هستند و نمی توانند صبر کنند تا یاد بگیرند که چگونه چند آهنگ بنوازند. اما وقتی متوجه شوند که گیتار می‌تواند ابزاری دشوار برای یادگیری باشد، این هیجان می‌تواند به سرعت از بین برود.

یادگیری گیتار زمان بر است و شما نمی توانید یک شبه مانند ستاره راک مورد علاقه خود بنوازید. وقتی کودک شما با یادگیری نحوه نواختن گیتار احساس ناراحتی می کند، چگونه می توانید به او کمک کنید تا برای یادگیری گیتار علاقه و انگیزه داشته باشد؟

 

نمونه باشید

احتمال اینکه فرزند شما به جای عمل به توصیه های شما از شما الگوبرداری کند، بسیار بیشتر است. این بزرگترین ابزاری است که برای کمک به ایجاد انگیزه در فرزندتان دارید. اگر گیتار می‌نوازید، کودک شما تمایل بیشتری به یادگیری نواختن گیتار دارد.

اگر از قبل نحوه نواختن گیتار را می دانید مطمئن شوید که فرزندتان تمرینات منظم شما را می بیند و می شنود. به این ترتیب آنها یاد می گیرند که حتی نوازندگان خوب گیتار، هنوز هم نیاز به تمرین دارند. 

 

بگذارید موسیقی بخشی از زندگی شما باشد

کودکانی که با گوش دادن به انواع مختلف موسیقی بزرگ می‌شوند، موسیقی را بخشی از زندگی خود می‌دانند و طبیعتاً خودشان موسیقی نواختن را یاد می‌گیرند. اگر خودتان گیتار می‌نوازید، آهنگ‌هایی را که فرزندتان می‌داند به آنها علاقه مند است بنوازید.

آهنگ‌های مورد علاقه‌تان را زمزمه کنید یا بخوانید، ویدیوهای موسیقی‌دانان بزرگ را تماشا کنید، بازی‌هایی را انجام دهید که شامل موسیقی می‌شود. همه این‌ها به درک و علاقه کودک شما به موسیقی کمک می‌کنند، و می‌تواند انگیزه کودک شما را برای یاد گرفتن گیتار بیشتر کند.

 

بگذارید بداند که می تواند یاد بگیرد

کودکان از سن 5 سالگی می توانند نواختن گیتار را یاد بگیرند. حتی برخی از آنها از حدود 3 سالگی شروع می کنند، اما شما باید رشد جسمی و ذهنی کودک را در هنگام دست گرفتن ساز در نظر بگیرید. اگر کودک شما بین 5 تا 10 سال سن دارد، زمان خوبی برای شروع معرفی گیتار است.

بگذارید بداند که برای شروع یادگیری گیتار لازم نیست بزرگسال باشد. ویدیوهایی از بچه های دیگر در حال نواختن گیتار را به آنها نشان دهید تا آنها را تشویق به نواختن کنید.

 

آنها را در انتخاب ساز خود راهنمایی کنید

وقتی بچه‌ها با سازی که خودشان انتخاب کرده‌اند یاد می‌گیرند، احتمالاً با تمام وجود  به راه خود ادامه می‌دهند. البته ابتدا باید سایز مناسب فرزندتان را بدانید. آنها را به یک فروشگاه موسیقی ببرید و به آنها اجازه دهید گیتارهای متناسب با اندازه خود را انتخاب کنند.

بگذارید گیتار را در دست بگیرند و از آنها بپرسید که چه سازی را دوست دارند. آیا راحت هستند، آیا رنگ گیتار را دوست دارند؟ این مهم است که گیتاری که با آن یاد می‌گیرند برایشان جذاب باشد.

2 3

آنها را توانمند کنید

بعد از اینکه فرزندتان متعهد شد که هر هفته تعداد روزهای مشخصی تمرین کند، به او این اختیار را بدهید که چه زمانی می خواهد تمرین کند. وادار کردن کودکان به تمرین در ساعت معینی از روز همیشه جوابگو نیست.

بگذارید تصمیم بگیرند که آیا می خواهند قبل از مدرسه، قبل از شام، درست بعد از شام یا در شب تمرین کنند. همچنین، به آنها اجازه دهید تصمیم بگیرند که چه روزهایی را می خواهند در هفته استراحت کنند و تمرین نداشته باشند.

 

دروس را با توجه به سبک یادگیری فرزندتان برنامه ریزی کنید

همه بچه ها چیزها را متفاوت یاد می گیرند. برخی از آنها با حداقل نظارت با دیدن دروس ویدیویی به خوبی یاد می گیرند. برخی دیگر هنگامی که یک معلم یا مربی واقعی در کنار آنها باشد، بیشتر یاد می گیرند. یکی از راهکارهای تمرین موثر گیتار این است که شما باید بدانید که فرزندتان چگونه یاد می گیرد و درس های خود را بر اساس آن تنظیم کنید.

برخی از بچه ها حتی ممکن است ترجیح دهند معلم موسیقی آنها والدین آنها نباشد، بنابراین در این مورد باید به دنبال یک مربی واجد شرایط و باتجربه باشید که در آموزش کودکان تخصص دارد، زیرا آنها بهترین روش ها را برای آموزش به بچه ها بکار می برند.

 

روش یادگیری آنها را تغییر دهید

اگر از دوره آنلاین یا معلم خصوصی که استفاده می کنید راضی نیستید، در ایجاد تغییرات دریغ نکنید. ممکن است فرزند شما به معلم دیگری نیاز داشته باشد. سعی کنید معلمی پیدا کنید که نه تنها با بچه ها خوب باشد بلکه برنامه درسی برای آموزش بچه ها داشته باشد.

همچنین مهم است که معلمی پیدا کنید که اصول موسیقی مانند نت خواندن و ریتم را به فرزندتان بیاموزد. در صورت امکان، سعی کنید یک معلم با مدرک دانشگاهی در موسیقی پیدا کنید.

 

موسیقی را پخش کنید که در خانه الهام بخش آنها باشد

یکی از راههای علاقه مند کردن کودکان به یادگیری گیتار پخش موسیقی الهام بخش در خانه است. صرفاً پخش شدن موسیقی ای که آنها دوست دارند و به آنها انگیزه می دهد که گیتار را ادامه دهند، و این می تواند کمک بزرگی به تقویت محیط یادگیری باشد.

33 2

 هنگامی ناامیدی او را دلگرم کنید

یادگیری هر چیز جدید می تواند استرس زا باشد و  ما با ناامیدی غریبه نیستیم. اگر شما یک گیتاریست هستید و این مقاله را می خوانید آیا می توانید به یاد بیاورید که اولین نوازندگی گیتار شما چقدر درهم برهم بود؟ به یاد دارید چقدر طول کشید تا آکورد G به طور کامل به نقطه ای برسد که واقعاً بتوانید سیم ها را بدون وزوز فرت بنوازید؟

همه نوازندگان گیتار این حس را تجربه کرده اند. کودک را تشویق کنید و به او یادآوری کنید که یادگیری گیتار مطمئناً آسان نیست … اما اگر مداوم تمرین کند مطمئنا به نتیجه خواهد رسید.

 

نوع گیتاری که با آن یاد می گیرند را در نظر بگیرید

رایج‌ترین نوع گیتار برای یادگیری، اغلب گیتار آکوستیک یا کلاسیک با سیم نایلونی است. این می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، اما رایج ترین آنها عبارتند از اینکه گیتارهای سیم نایلونی ارزان تر هستند و لمس سیم نایلونی نسبت به سیم های فلزی راحت تر است. بعلاوه با این نوع گیتار نواختن گیتار برای افراد مبتدی آسان تر است.

همچنین می‌توانید به سراغ گیتار مسافرتی کوچک‌تر یا گیتار الکتریک 3/4 بروید. ما به هیچ وجه توصیه نمی‌کنیم که برای اولین گیتار کودکتان هزینه زیادی بپردازند، زیرا اگر کودک شما تصمیم بگیرد به یادگیری ادامه ندهد، شما می مانید و یک گیتار که در زیر خروارها گردو غبار مدفون خواهد شد.

 

 از آنها نخواهید که برای مدت طولانی تمرین کنند

اگر مطالب تمرینی بیشتر به جلسات تمرین کوچکتر تقسیم شود، مغز انسان بهتر یاد می گیرد. اگر کودک شما می داند که فقط یک یا دو بار در روز به مدت 5 تا 10 دقیقه باید تمرین کند ممکن است تمایل بیشتری به تمرین داشته باشد.

مزیت این روش این است که آنها در جلسات تمرینی کوچک تر مطالب را بهتر از زمانی که همان مطالب را در جلسات تمرینی که طولانی تر است، یاد خواهند گرفت. چگونگی حفظ انگیزه برای ادامه تمرین گیتار برای هر کسی که مایل به یادگیری گیتار است امری لازم و واجب است.

یادتان باشد میزان انگیزه برای یادگیری تنها عامل تعیین کننده ای است که می تواند به شما کمک کند تا به یک نوازنده عالی گیتار و یا یک نوازنده متوسط تبدیل شوید.

اگر به تازگی علاقه مند به نواختن گیتار شده ایید، احتمالا انتخاب سبک گیتار مورد نظر برایتان دشوار باشد که در این مورد می توانید با کارشناسان ما در فروشگاه گیتارو مشورت کنید و از نظرات انان بهره مند شوید. در فروشگاه اینترنتی گیتارو می توانید انواع و اقسام گیتارها از بهترین برندهای داخلی و خارجی را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت تهیه کنید. کافیست وارد سایت فروشگاه گیتارو شوید و سفارش خود را ثبت کنید و در کمترین زمان ممکن سفارش خود را تحویل بگیرید.

guitaro.logo_

گیتارو

گیتارو مرکز تخصصی خرید انواع گیتار با ارزانترین قیمت در ایران و ارسال فوری به سراسر کشور همراه با مشاوره و راهنمای خرید جهت انتخاب بهترین گیتار

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *