guitaro.logo
بهترین سن برای یادگیری گیتار باس چه سنی است؟

بهترین سن برای یادگیری گیتار باس چه سنی است؟

گیتار باس پایه و اساس هر گروه راک می باشد و نوازندگان بیس هم پایه ریتمیک و هم هارمونیک مورد نیاز برای نگه داشتن گروه و زنده کردن موسیقی را فراهم می کنند. اما سوال این است که بهترین سن برای یادگیری گیتار باس چه سنی است؟ با توجه به اینکه این گیتار تنها چهار سیم دارد برخی از بچه‌ها این گیتار را راحت‌تر از گیتار شش سیم یاد می گیرند. اگر شما هم به دنبال یافتن پاسخ این سوال که چه سنی برای یادگیری گیتار باس مناسب است هستید، در ادامه با گیتارو همراه باشید.

 

بهترین سن برای یادگیری گیتار باس چه سنی است؟

 نوازندگان باس می‌توانند از سنین 7 تا 9 سال شروع به یادگیری این نوع از گیتار کنند. بسیاری از نوازندگان باس در واقع قبل از شروع نواختن باس با گیتار شروع می کنند، اما بسیاری از بچه ها باس را به عنوان اولین ساز خود انتخاب می کنند. قبل از ثبت نام در کلاس های گیتار باس، برای والدین و دانش آموزان مهم است که بدانند دانش آموز در سن مناسبی برای شروع است یا خیر. بزرگترین مشکل در شروع آموزش گیتار باس اندازه ساز است.

طول گردن یا تخته فرت یک باس استاندارد معمولاً کمتر از سه فوت است. بسیاری از تولیدکنندگان گیتار، گیتارهایی با مقیاس کوتاه تولید می‌کنند که برای دانش‌آموزان با بدن کوچک‌تر و بازوهای کوتاه‌تر طراحی شده‌اند که معمولاً در اندازه  3/4 می باشند. در کنار اندازه، موضوع بعدی که باید در نظر گرفت وضعیت جسمانی کودک است. آنها برای اجرای موفقیت آمیز آکوردها به مهارت کافی در انگشتان خود نیاز دارند.

ما معمولاً توصیه می کنیم که باس را در حدود سن هشت یا نه سالگی شروع کنید، در مقایسه با شش یا هفت سالگی برای گیتار. این سن دیرتر پیشنهاد می‌شود، زیرا باس سیم‌های سنگین‌تری دارد و گردن بلندتری که کار را برای کودکان دشوار می‌کند. استثناهایی برای این قاعده وجود دارد: یک کودک نه ساله از نظر بدنی کوچکتر ممکن است برای باس آماده نباشد، در حالی که یک کودک هفت ساله که نسبت به سن خود قد بلندی دارد ممکن است کاملاً برای نواختن آماده باشد. 

 

آیا کودک شما برای شروع نواختن گیتار باس آماده است؟

اول از همه باید به این نکته توجه کرد که باس به طور کلی بزرگتر از گیتار است و به مقدار مشخصی قدرت دست نیاز دارد، زیرا سیم ها بزرگتر هستند و برای نواختن نیاز به فشار بیشتری دارند. باس‌های کوچک‌تر 3/4 وجود دارند که برای دانش‌آموزان جوان‌تر مناسب هستند.

55

5 نشانه که نشان می دهد کودک شما آماده شروع به یادگیری گیتار باس است

به غیر از الزامات فیزیکی اولیه، قبل از تصمیم گیری در مورد آمادگی دانش آموز شما برای استفاده از این ساز، ملاحظات دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

1- کودک شما برای نواختن گیتار باس انگیزه دارد؟

آیا فرزند شما به موسیقی علاقه مند است و انگیزه ای برای یادگیری بیشتر دارد؟ اگر چنین است، پس ممکن است کودک شما برای شروع یادیری باس آماده باشد. دانش اموزی که چگونگی حفظ انگیزه خود برای یادگیری گیتار را بلد باشد سریعتر پیشرفت می کند و موفقیت بیشتری در یادگیری این ساز دارد.

2- کودک شما می تواند حداقل 30 دقیقه تمرکز کند؟

تمرین منظم کلید یادگیری هر ساز است. آیا کودک شما می تواند 30 تا 45 دقیقه تمرکز کند؟ اگر چنین است، پس تمرکز مورد نیاز برای شروع یادگیری باس را دارد. 

3- کودک شما می تواند زمانی را برای تمرین گیتار اختصاص دهد؟

پس از ملاقات با مربی، دانش آموزان همچنان باید هر روز تمرین کنند تا مطمئن شوند آنچه را که در طول درس آموخته اند در خاطرشان ماندگار خواهد شد. در ابتدا، ممکن است فرزندان ممکن است نیاز به کمک والدین خود داشته باشند تا زمان تمرین خود را در طول هفته مدیریت کنند، به خصوص اگر آنها تازه شروع به یادگیری گیتار بیس کرده باشند.

4- فرزند شما به اندازه کافی بالغ است که به آموزش گیتار باس متعهد شود؟

بلوغ جنبه مهمی از یادگیری نواختن ساز است. اگر فرزند شما بتواند دستورالعمل ها را دنبال کند و به صحبت های مربی گوش دهد، در یادگیری  موفقیت بیشتری خواهد داشت.

5- کودک شما توانایی ریتمیک اساسی دارد؟

مانند درامز، گیتار بیس یک ساز حیاتی برای ایجاد پایه ریتمیک برای هر آهنگی است. اگر کودک شما توانایی نگه داشتن یک ریتم اولیه را نشان می دهد، پس آماده است تا شروع به یادگیری باس کند.

چند نکته اساسی وجود دارد که به نوازندگان باس کمک می کند تا موفق شوند:

-اندازه مناسب گیتار را انتخاب کنید. یادگیری نواختن ساز بسیار بزرگ می تواند تجربه ای ناامید کننده برای کودک شما باشد. برای حفظ انگیزه و الهام بخشیدن به او و یادگیری سریع تر گیتار باس بهترین اندازه گیتار باس را برای مطابقت با نیازهای فرزندتان انتخاب کنید.

-با مترونوم تمرین کنید. تمرین با مترونوم یک راه عالی برای کمک به کودک شما در یادگیری و تسلط بر اصول اولیه ریتم است.

-چنگ خود را با تقویت کننده های دست تقویت کنید. گیتار باس یک ساز با سیم های سنگین است و نواختن طولانی مدت ممکن است برای بچه هایی که دست های ضعیف تری دارند دشوار باشد. برای آسان‌تر کردن بازی، دانش‌آموزان باید چنگ خود را با تقویت‌کننده‌های گرفتن دست تقویت کنند. بیشتر تقویت کننده های دستگیره دست را می توان در فروشگاه موسیقی خریداری کرد. 

-بازی با پیک را تمرین کنید. برای دست راست شما (به شرط اینکه راست دست باشید)، یادگیری نواختن با انگشتان و همچنین پیک به شما امکان می دهد هر سبکی از موسیقی راک را اجرا کنید. اگرچه چندان متداول نیست، اما نواختن گیتار باس با یک پیک می تواند به شما در تسلط بر آهنگ های راک کمک کند که شما را ملزم به هماهنگی با صدای متمایز می کند.

– پخش موسیقی با افراد دیگر یک راه سرگرم کننده و موثر برای به کارگیری مفاهیم آموخته شده در درس است. دانش‌آموزانی که در یک محیط گروهی و همچنین در حین تمرین انفرادی موسیقی می‌نوازند، با سرعت بسیار بیشتری پیشرفت می‌کنند و انگیزه بیشتری نسبت به دانش آموزان دیگر دارند. تمرین موثر گیتار نیازمند برنامه ریزی، زمان بندی و صرف وقت به صورت مداوم است.

guitaro.logo_

گیتارو

گیتارو مرکز تخصصی خرید انواع گیتار با ارزانترین قیمت در ایران و ارسال فوری به سراسر کشور همراه با مشاوره و راهنمای خرید جهت انتخاب بهترین گیتار

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *